Narvik,abisko, björkliden, gränsen VS. Kittelfjäll

• Trådstartare Trådstartare swedfighter
  • Start datum Start datum
S

swedfighter

Guest
Tänke ta minst en vecka nu i april och det lutar starkt åt att bila mellan narvik, abisko, björliden och riksgränsen och bo i björkliden genom active ski travel dvs. gamla aktivitetsfixarna. Tänkte komplettera med helikopterlyft på varje ställe också. Så min fråga är, är paketet jag funderat på bäst eller tror ni kittelfjäll med helikopterlyft är bättre?

Tycker de låter som en kaaaaaaaaanon idé hade gärna gjort samma sak själv om jag hade fått med mig lite folk!

Om man kollar på snö läget iår så verkar de ju vara en bra idé att vara norrut dom kommande månaderna med tanke på snötillgången.. 180 i gränsen nu.. 120 i björkliden.. Tyvärr är snön ganska så vindpackad i både gränsen och björkliden..

men narvik, abisko, björliden och riksgränsen låter som ett bra val!

ps. körde heliski v 16 i gränsen förra året de va faktist riktigt grymt 30 cm nysnö =)

Jag har bara varit en gång i Kittelfjäll och då prövade jag inte ens på helikopterskidåkningen men vad gäller variation och kvalité kan det väl knappast bli bättre än en cocktail av alla de andra orter du räknade upp?

Tillbaka
Topp