Narvik Dec/Jan - söker kompis

Nickelero

Medlem
Tjoazz,

Nejmen seriöst HEJ,

Börjar redan nu tänka på vart man ska ta sig till för spännande åkning nu när vintern närmar sig och kylan börjar tränga in.

Efter många tankar och funderingar så kom jag på att Narvik verkar sjukt spännande. Det ser riktigt roligt ut om förhållanden skulle vara bra. Jag är intresserad av att utforska hela berget, åker främst park men åker nästan lika mycket utanför pistkartan när prognosen visar +30cm. Saknar tyvärr tur-bindningar och sändare.
Medans jag är där vill jag också utforska stan, kolla in norrsken och besöka andra attraktioner.

Jag söker nu en kompis att åka med :-) Har vi gemensamma intressen på fjället hör av dig! Ålder spelar ingen roll.

Om mig:

23 år, från Stockholm, pluggar Atm, åker ca 15 per säsong. Har bott i Whistler mellan 2011-2013.

Om ni söker riders till någon annan resa skulle jag också vara intresserad!

Ta hand om Er!:cool::cool::cool::cool::cool:

Niklas Lindell

Narvik öppnar väl inte för än mitten av jan? Dessutom oheligt mörkt i dec/jan, ligger ju ovanför polcirkeln! Siktar du på narvik är mitt tips att dra betydligt senare, feb/mar/apr kanske? Är du bunden till den tiden skulle jag kika mot alperna istället. Om du inte har lust att skaffa turbindning, sändare och en stark pannlampa, och även om det är rätt ballt att åka i pannlampssken är jag osäker på om jag skulle vilja spendera en hel månad med det ;)

Hade inte tänkt en längre vistelse. Tänkte på det där med mörkret, de ska ju ha öppet runt nyårsskiftet. De mest optimala är ju att åka mot vårframkanten men jag vill åka ASAP ;-).

⛷⛷⛷

Snödjup

Tillbaka
Topp