Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Natt-tråden!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1078759" data-attributes="member: 77701"><p>Det bor någonting i innertaket ovanför min säng. Jag misstänker att det är en husmus, och det stundtals idoga krafsandet åsido så störs jag inte nämnvärt av den. Vinden och regnet utanför stör mer, på det där typiskt västkustska sättet som vindar och regn gör på hösten när en bor i ett litet och inte speciellt ljudisolerat trähus från artonhundrasextiofyra.</p><p></p><p>Om tre veckor har jag bytt västkustskt höstväder mot alpdito, artonhundratalsträhus mot betongkoloss från första halvan av sjuttiotalet, och det känns förjäkla gött. Mindre regn, mer snö. Förhoppningsvis.</p><p>Försäsongerna är inte vad de har varit. Vädergudarna är vrångare nuförtiden, tror jag. Jag ägnade en stund igår åt att gå vilse bland gamla bilder på internet och fastnade i en "Val Thorens för längesedan"-tråd på ett franskt skidforum. Dels fascinerande att se hur det såg ut då, dels skrämmande att inse hur mycket glaciärerna krympt, och krymper.</p><p></p><p>Det är precis såna saker som jag brukar tänka på sent på nätterna.</p><p>Kom även på att jag måste laga mina vinterkängor. De har ett hål. Snöskottandet i fjol tog hårt på dem, den skruttiga försäsongen till trots.</p><p></p><p>Nattens låttips: Fröken Elvis – Psykopat</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1078759, member: 77701"] Det bor någonting i innertaket ovanför min säng. Jag misstänker att det är en husmus, och det stundtals idoga krafsandet åsido så störs jag inte nämnvärt av den. Vinden och regnet utanför stör mer, på det där typiskt västkustska sättet som vindar och regn gör på hösten när en bor i ett litet och inte speciellt ljudisolerat trähus från artonhundrasextiofyra. Om tre veckor har jag bytt västkustskt höstväder mot alpdito, artonhundratalsträhus mot betongkoloss från första halvan av sjuttiotalet, och det känns förjäkla gött. Mindre regn, mer snö. Förhoppningsvis. Försäsongerna är inte vad de har varit. Vädergudarna är vrångare nuförtiden, tror jag. Jag ägnade en stund igår åt att gå vilse bland gamla bilder på internet och fastnade i en "Val Thorens för längesedan"-tråd på ett franskt skidforum. Dels fascinerande att se hur det såg ut då, dels skrämmande att inse hur mycket glaciärerna krympt, och krymper. Det är precis såna saker som jag brukar tänka på sent på nätterna. Kom även på att jag måste laga mina vinterkängor. De har ett hål. Snöskottandet i fjol tog hårt på dem, den skruttiga försäsongen till trots. Nattens låttips: Fröken Elvis – Psykopat [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Natt-tråden!
Tillbaka
Topp