Nelson - Whitewater

Mariapettersson

Ny medlem
Nelson - Whitewater
Lite nyfiken om någon kommer till Nelson i vinter?
Jag bor här så det skulle va kul att prata lite svenska igen:)
Så om ni har vägarna förbi let me know!

Nelson - Whitewater
Kommer med stor sannolikhet att stanna till i Nelson någongång under vintern. Brukar köra en roadtrip varje vinter och stanna till I Nelson under ett par dagar. Hur hamnade du i Nelson av alla ställen och bor du permanent i Canada? Sitter själv i Calgary.

Nelson - Whitewater
Min pojkvän är härifrån så det är därför jag hamnade här av alla ställen men jag trivs bra här!
Jag är här på ett working holiday visa men jag jobbar på ett permanent:)

Nelson - Whitewater
Hej, jag bor i Rossland under vintern och kommer självklart åka till Nelson och Whitewater några gånger. Jag har inte några svenska kompisar i området så det skulle vara kul med en kaffe/öl/shred någon dag!

Nelson - Whitewater
Jag kommer resa själv till Nelson och vara där från mitten av februari till mitten av april. Jag hör gärna av mig, jag kommer behöva hitta människor som både vill hjälpa mig med tips och som vill göra sällskap i slackcountry och backcountry eller bara ta en öl på Mikes Place!

Nelson - Whitewater
Hej, jag och en kompis kommer dit den 27e Dec och stannar i ca en vecka. Du får gärna visa oss runt berget, vi pratar rikssvenska båda två! :D
Hur firar man nyår bäst i Nelson?

/Peter

Nelson - Whitewater
Hej

Jag har tänkt komma till Nelson i Februari och stanna 3 veckor, har vänner där sen tidigare men vore skoj att träffa lite svenskar också. Senaste besöket var precis då dom stängde liftarna i början av April så det blev ingen åkning då.
Denna gången är åkning prio. Och en massa latte på Oso Negro o/c :).
Kanske ses, vore skoj.

/Johan

Nelson - Whitewater
Hallå!
Jag håller på att planera min februari och är sjukt sugen på att åka västerut, det verkar som att det finns snö. :) Semesterplaneringen synkade inte helt och hållet med varken tjejens eller kompisarnas planer, så jag kommer resa solo de två första veckorna i februari.

Är det någon av er som vill ha åksällskap? (Rutinerad skidåkare, en hel del toppturande.)

/Anton

Nelson - Whitewater
Tja gott folk, jag kom in till Nelson igar kvall med tva kanadensiska polare.
Bor hemma hos en annan tjejpolare i deras trailer strax soder om Nelson, mot W2O.
Ar det nan har som skulle kunna visa dom harliga aken i Whitewater?
Eller varfor inte nan beer @ mikes place :)
Ska forsoka fixa ett local mobil nummer nar jag ar har.
/Johan

Tillbaka
Topp