Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Newbie snowboard - Tips???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="D95" data-source="post: 1203101" data-attributes="member: 172775"><p>Hej! </p><p></p><p>Alltid velat lära mig snowboard då det sett så sjukt roligt ut, så igår körde jag min första dag i backen någonsin! Har noll erfarenhet av varken skidor, backar eller liftar så lite läskigt och pirrigt var det, men jag var sjukt taggad samtidigt. </p><p></p><p>Första dagen gick ok! Tränade mest på att åka med en fot för att få in känslan lite, åka i knappliftar och försöka åka gröna backar. Balansen hade jag inte så stora problem med så rakt ner gick bra i princip, men svängning och bromsning tog längre tid. Bromsningen förstod jag mig inte på alls.</p><p></p><p>Efter gårdagens nötning i gröna backar så kände jag mig less på både dem och knappliften jag tagit typ 50 ggr.. ☺ </p><p>Ville testa på en blå backe för lite utmaning men även en längre backe, men livrädd för ankarliften. Min kompis på skidor pushade mig och vi körde, gick hur bra som helst! Den var dock svårare att åka själv, men klarade det ändå utan att ramla. Pjuhhh.</p><p>I den blåa backen ramlade jag först ett par gånger. Här var tanken att jag skulle öva på bromsningen, vilket jag satt nu. Känner mig säker med ” hälbromsningen”, dock inte testat på åt andra hållet. </p><p>Körde den blåa typ 6-8 ggr under dagen och dem två sista klarade jag utan att ramla nångång och kände första njutningen på riktigt!! Underbart. </p><p></p><p>MEN. Styrningen har jag problem med. Kollat lite youtube och vet att man ska ha vikten på frambenet samt styra med bak, men det är så svårt att få till det ändå. Är goofy och att svänga åt höger är lättare än vänster, det går typ inte alls, vad gör jag fel? Kan det va att jag lutar mig för mycket bakåt?</p><p>Lär mig själv och har ingen polare som åkt snowboard tidigare så behöver all hjälp och tips jag kan få!</p><p></p><p>Är så ivrig och envis så jag hoppas jag får till det snart :D</p><p></p><p>// Tjej 24 år</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="D95, post: 1203101, member: 172775"] Hej! Alltid velat lära mig snowboard då det sett så sjukt roligt ut, så igår körde jag min första dag i backen någonsin! Har noll erfarenhet av varken skidor, backar eller liftar så lite läskigt och pirrigt var det, men jag var sjukt taggad samtidigt. Första dagen gick ok! Tränade mest på att åka med en fot för att få in känslan lite, åka i knappliftar och försöka åka gröna backar. Balansen hade jag inte så stora problem med så rakt ner gick bra i princip, men svängning och bromsning tog längre tid. Bromsningen förstod jag mig inte på alls. Efter gårdagens nötning i gröna backar så kände jag mig less på både dem och knappliften jag tagit typ 50 ggr.. ☺ Ville testa på en blå backe för lite utmaning men även en längre backe, men livrädd för ankarliften. Min kompis på skidor pushade mig och vi körde, gick hur bra som helst! Den var dock svårare att åka själv, men klarade det ändå utan att ramla. Pjuhhh. I den blåa backen ramlade jag först ett par gånger. Här var tanken att jag skulle öva på bromsningen, vilket jag satt nu. Känner mig säker med ” hälbromsningen”, dock inte testat på åt andra hållet. Körde den blåa typ 6-8 ggr under dagen och dem två sista klarade jag utan att ramla nångång och kände första njutningen på riktigt!! Underbart. MEN. Styrningen har jag problem med. Kollat lite youtube och vet att man ska ha vikten på frambenet samt styra med bak, men det är så svårt att få till det ändå. Är goofy och att svänga åt höger är lättare än vänster, det går typ inte alls, vad gör jag fel? Kan det va att jag lutar mig för mycket bakåt? Lär mig själv och har ingen polare som åkt snowboard tidigare så behöver all hjälp och tips jag kan få! Är så ivrig och envis så jag hoppas jag får till det snart :D // Tjej 24 år [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Newbie snowboard - Tips???
Tillbaka
Topp