Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Newbie snowboard - Tips???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1203116" data-attributes="member: 161446"><p>Finns många bra, alla med sin egen lilla stil. Det kan vara bra att se flera olika tutorials, och se vilka som mest får poletten att trilla ner. Jag tycker dom flesta bara lär ut "halva lösningen", den andra halvan gör dom automatiskt och glömmer bort att lära ut.</p><p>Men som sagt ovan, ta gärna en lektion också, för det du inte får genom självstudier är feedback på hur DU gör (fel). En lärare hjälper dig komma över tröskeln mycket lättare, sen kan man nöta vidare med tutorials. </p><p>Det var faktiskt en lärare som lärde mig "torsional twist", som jag hittat först nu på YT (andra klippet), det var en stor nyckel för mig. Även klipp tre är bra, känner igen mig mycket i det. Första klippet är mer komplett, och man bör göra alla stegen innan man går vidare.</p><p>Det finns många fler, men kolla dessa:</p><p>[MEDIA=youtube]oPz522ifj3I[/MEDIA]</p><p>[MEDIA=youtube]8Ppou1HNOlw[/MEDIA]</p><p>[MEDIA=youtube]IBconmClJks[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1203116, member: 161446"] Finns många bra, alla med sin egen lilla stil. Det kan vara bra att se flera olika tutorials, och se vilka som mest får poletten att trilla ner. Jag tycker dom flesta bara lär ut "halva lösningen", den andra halvan gör dom automatiskt och glömmer bort att lära ut. Men som sagt ovan, ta gärna en lektion också, för det du inte får genom självstudier är feedback på hur DU gör (fel). En lärare hjälper dig komma över tröskeln mycket lättare, sen kan man nöta vidare med tutorials. Det var faktiskt en lärare som lärde mig "torsional twist", som jag hittat först nu på YT (andra klippet), det var en stor nyckel för mig. Även klipp tre är bra, känner igen mig mycket i det. Första klippet är mer komplett, och man bör göra alla stegen innan man går vidare. Det finns många fler, men kolla dessa: [MEDIA=youtube]oPz522ifj3I[/MEDIA] [MEDIA=youtube]8Ppou1HNOlw[/MEDIA] [MEDIA=youtube]IBconmClJks[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Newbie snowboard - Tips???
Tillbaka
Topp