Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nidecker Supermatic?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Maloc" data-source="post: 1310415" data-attributes="member: 167257"><p>Jag slog till på en sådan på Black friday-rean. Har dock bara åkt med den en dag så här långt och har inte riktigt landat i vad jag tycker om den än. </p><p></p><p>Mina reflektioner så här långt är iaf att man behöver lägga lite tid på att ställa in bindningen rätt till en början. Framför allt behöver man få in rätt justering på det tredje spännet över foten. Blir den fel så kommer det vara väldigt knöligt att få in fötterna. </p><p></p><p>Sen krävs det lite tillvänjning. Det blir ju en viss vinkel som man måste få ner foten i, men det lär man sig. Det gick betydligt bättre i slutet av dagen än vid de första åken. Men det går helt klart snabbare. "Tävlade" mot andra snowboardåkare och var klar med bindningen långt före de som kom upp med både en och två stolar före mig. </p><p></p><p>Sen är det en stor och tung bindning. Det var inget jag märke av så mycket när jag harvade runt på snökanonernas betong-is i Vemdalen, men det kändes när man skulle bära brädan. </p><p></p><p>Som sagt, begränsad erfarenhet så här långt, men efter en dag så är jag inte helt övertygad om det är värt 5 000 spänn. Men den inställningen kan ju ändras under vintern.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maloc, post: 1310415, member: 167257"] Jag slog till på en sådan på Black friday-rean. Har dock bara åkt med den en dag så här långt och har inte riktigt landat i vad jag tycker om den än. Mina reflektioner så här långt är iaf att man behöver lägga lite tid på att ställa in bindningen rätt till en början. Framför allt behöver man få in rätt justering på det tredje spännet över foten. Blir den fel så kommer det vara väldigt knöligt att få in fötterna. Sen krävs det lite tillvänjning. Det blir ju en viss vinkel som man måste få ner foten i, men det lär man sig. Det gick betydligt bättre i slutet av dagen än vid de första åken. Men det går helt klart snabbare. "Tävlade" mot andra snowboardåkare och var klar med bindningen långt före de som kom upp med både en och två stolar före mig. Sen är det en stor och tung bindning. Det var inget jag märke av så mycket när jag harvade runt på snökanonernas betong-is i Vemdalen, men det kändes när man skulle bära brädan. Som sagt, begränsad erfarenhet så här långt, men efter en dag så är jag inte helt övertygad om det är värt 5 000 spänn. Men den inställningen kan ju ändras under vintern. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nidecker Supermatic?
Tillbaka
Topp