Nightmares 24/2

Ebony_Patrik

Ny medlem
Nightmares 24/2
Först en fråga:
Vem filmade/fotade? När kommer bilderna?
Vi har visserligen en liiiiten (å ganska dålig) film från några av Ebonys åkare, men eftersom det stog nån på platån i sista hoppet och filmade (och stod i vägen för follow-cam) så borde det finnas mera material!

Sen måste jag komma med lite kritik...
100:- i startavgift! Visst, inte mycket pengar. Men vart tar dom vägen?
Borde inte kidsen ha fått nåt slags priser el. dyl. (knäckebrödet var visserligen gott, men lite bättre priser kunde väl ha funnits?)
En snabb uträkning:
c:a 70 åkare per deltävling ger 350 åkare totalt under hela serien. 350 åkare som betalar 100:- var vid varje deltävling ger alltså 35000:- i anmälningsavgifter!
Som jag fattade skulle prisutdelningen ske i kläppen, men dom som inte har tid (eller råd) att ta sig dit då? (personligen vill jag inte dit om ingen förändring i arrangemanget sker) Det skulle varit roligare om iaf. de tre första i varje klass hade fått en liten medalj eller nåt (kostar runt 10:-/st.) och en trevlig prisutdelning...

Var det nån av arrangörerna som hade kört i det första hoppet? Var det nån som tänkte på att hela kicken lutade? Jag räknade till 3 eller 4 åkare (av 95!?) som körde i det hoppet! Och vart var railen eller boxarna? Inte så mkt slopestyle...

Menmen... trots detta måste jag säga att det var en rolig tävling och att det är bra att fler klubbar/föreningar arrangerar egna tävlingar. Fortsätt med det, och lär av tidigare gjorda misstag!

(För er som inte har hört så vann Gustav Cederholm stort)

[Edit]
En annan grej som alla framtida arrangörer bör tänka på, som Rightbay tyvär missade, är att alla åkare ska skriva på ett "avtal om ansvar". Om nån åkare hade klotat svårt och skadat sig för livet så hade arrangörerna legat lite risigt till! Av egen erfarenhet vet jag hur viktigt det är att ha åkarens underskrift på att han/hon ställer upp i tävlingen frivilligt å allt sånt... Vi hade som bekant en olycka under förra årets Vinterland!
Det enda Rightbay frågade om var vilket år man var född och vart man kom ifrån... Inget om försäkring!!
[/Edit]

/Patrik

Senast ändrad:
Nightmares 24/2
allt detta som patrik tog upp håller jag fullständigt med om, visserligen tyckte jag inte att det första hoppet var så jättedåligt, iaf inte för skidåkare. jag vet inte hur många som skulle vilja säga samma sak som du tagit upp. men försök gärna att förmedla det till arrangörerna, annars blir det ju ingen förendring.
/H

Nightmares 24/2
var andra dagen slope eller?? Det blev ju som 2 daggars big air, varför kalla de slope då, de fanns ju inte enns ett rail i "banan".... nja bättring behövs! Lite knasigt upplägg må jag säga!

Tillbaka
Topp