Nikes snowboardskor

Kaskar

Aktiv medlem
Nikes snowboardskor
Tänker tjacka upp mig på nya dojjor och blev idag tipsad om Nikes nya skor. Sökte på forumet men det verkar väldigt tyst om dem (jag kanske är en sopa på att söka också...). Det verkar ju vara en jävla hype men jag själv misstänker att det är för att kidsen vill se ut ännu mer som en hiphoppande breakdansare och om man då kan köpa en sko med swoosh-loggan skiter man i prestanda

Deras hemsida sög ju hästkönsorgan. Massa info om hur dojjerna är uppbygda men inte ett vettigt ord vad varje modell är tänkt att användas till. Pylotermsulor och fan och hans moster men om det är ett par jibbskor eller om man ska köra parralellslalom står det inte ett ord om.

Så. Är det nån som testat och har några åsitker om dojjerna?

Nikes snowboardskor
Jag stod för några veckor sen i valet mellan: Nike Zoom Force 1 och 32 lashed. Jag hade jäkligt svårt att bestämma mig då båda kändes riktigt lika (På mina fötter iallafall). Tillslut blev det 32 dojjorna, mest eftersom de var formgjutbara. Nike skorna verkade ändå jäkligt gedigna (och snygga) så jag tycker lätt det är ett par dojjor att överväga!

Nikes snowboardskor
OK att de är bra men, och nu riskar jag att låta som en svensklärare men det kanske behövs ibland, kan ni förklara VARFÖR är de bra? Gedigna. Vad mer?

Och är det nån som vet vilken sko som passar till vilken åkning? Eller är alla skor allround?

Nikes snowboardskor
Prövat danny kass zoom, tyckte det kändes som riktiga kvalitets boots. Bra flex, lagom styv, bra komfort.
Betydligt skönare än förra årets. Att det sitter en Nike logga på ser jag som ett plus, they know their shit.
Överpris på dem i sverige, kolla på sidor från usa eller ebay så hittar du för halva priset.. pröva innan bara

Nikes snowboardskor
Har ZF1's denna säsong, och dom sitter som gjutet på mina fötter. Rätt styva (flex... 7 kanske?), grym kvalitet på materialet. Passformen kan ses som aningen smalare. Storleksmässigt så passade dom enligt mondo för mig, dock inte sagt att det gör det för alla.

Kaiju's ska enligt vad jag hört vara aningen vidare, men inte "vida". Dom har även mjukare flex (4?). DK's ska ligga någonstans mellan ZF1's och Kaiju's i flex, men ha liknande passform som Kaiju's.

Var försiktig vid köp på Ebay osv, då första säsongens skor (2009) ska vara helt annorlunda storleksmässigt jämfört med förra årets och årets.

Tillbaka
Topp