Niseko hela januari 2015

larsaa

Ny medlem
Niseko hela januari 2015
Hej!

Jag har bokat Niseko 1:a till 29:de januari.

Hör av dig om ni har lust att åka lite ihop med någon, eller om du har varit där
och har tips på bra åk, eller annat man ska passa på att göra när man är där!

Vi hörs!

Niseko hela januari 2015
Hej!

Vi är en familj, 2 vuxna och en 18-åring, som kommer vara i Niseko 16-24 januari.
Det är andra gången för oss och vi säger grattis till dig som ska vara där en hel månad :).
Vi ses gärna och åker och hör av oss när det närmar sig.

Vi åkte mest på Grand Hirafu. Pistkartan framifrån till vänster har ett streckat "strictly off limits" fält, åkning där i kanten utanför Shirakuba, tyckte vi var bra. När väder och vind tillåter öppnas även utvalda gater.
Big Foot är ett kul ställe afterski/mat/pub med många aussies (finns i o f överallt).

Ha en riktigt bra resa!

Helena, Hans och Charlie

Niseko hela januari 2015
HelenaErika sa:
Hej!

Vi är en familj, 2 vuxna och en 18-åring, som kommer vara i Niseko 16-24 januari.
Det är andra gången för oss och vi säger grattis till dig som ska vara där en hel månad :).
Vi ses gärna och åker och hör av oss när det närmar sig.

Vi åkte mest på Grand Hirafu. Pistkartan framifrån till vänster har ett streckat "strictly off limits" fält, åkning där i kanten utanför Shirakuba, tyckte vi var bra. När väder och vind tillåter öppnas även utvalda gater.
Big Foot är ett kul ställe afterski/mat/pub med många aussies (finns i o f överallt).

Ha en riktigt bra resa!

Helena, Hans och Charlie

Niseko hela januari 2015
Åker till niseko den 8 januari, är där till 3 februari. Ska bo på moiwa lodge. Jag åker ensam så behöver också folk att åka med. :)

Niseko hela januari 2015
Ni är så välkomna. varför inte åka med oss i personalen. Det har dumpat och har snöat över 6.5 meter redan. Så välkomna till Moiwa Lodge THOMAS

Niseko hela januari 2015
Härligt med så mycket snö!!! Vi kommer gärna till någon dag, missade det helt på förra resan. Moiwa lodge ser jättemysigt ut. /Helena

Niseko hela januari 2015
Är lite i samma sits som många verkar vara här. Åker ensam, imorgon, och kommer vara där till den 5:e februari. Kommer dock bo på Shizenkan lodge.

Behöver också folk att åka med :)

Niseko hela januari 2015
Hej!

Kul att den här tråden vaknade, jag hade gett upp hoppet eftersom ingen svarade på 3 veckor!

Jag är här nu noch stannar till slutet av månaden. Har haft 3 fantastiska dagar, det har snöat hela tiden!

Hör av er här eller på email: lars.ang@hotmai eller Skype: lars.angstroem

Vi hörs! :-)

Niseko hela januari 2015
HelenaErika sa:
Härligt med så mycket snö!!! Vi kommer gärna till någon dag, missade det helt på förra resan. Moiwa lodge ser jättemysigt ut. /Helena
Ja, nu närmar det sig väl avresa för er?

Jag har det otroligt bra här med massor av snö och bra åkning, Har inte ens brytt mig om att
prova någon annan resort....

Ser fram emot att ta några svängar ihop när ni kommer, ha en bra resa hit! :-)

Niseko hela januari 2015
larsaa sa:
HelenaErika sa:
Ja, nu närmar det sig väl avresa för er?

Jag har det otroligt bra här med massor av snö och bra åkning, Har inte ens brytt mig om att
prova någon annan resort....

Ser fram emot att ta några svängar ihop när ni kommer, ha en bra resa hit! :-)
Hej - ja nu är vi här! Härlig dag med mycket snö :)
Vi har mejlat dig, hoppas vi hörs!
Hälsningar Helena, Hans o Charlie

Niseko hela januari 2015
Hej,

Går pga. "Lyxproblemet" med för mycket innestående semester i liknande tankar - dvs. spendera en månad i Japan i jakt på puder. Vilka kostnader för boende, liftkort etc. ska jag räkna med - har varit i Japan förut så "övriga" omkostnader har jag hygglig koll på ????

Niseko hela januari 2015
Fnorling sa:
Är det någon som vet om man kan köpa en patron till Mammut snowpulse väskor i Niseko?
Tyvärr är det enda ballongsystemet med patron som är tillåtet att sälja i japan BCA, således också de enda som "officiellt" går att köpa patroner till. På hakuba powder lodge finns ett mammut testcenter dit det finns ett gäng patroner insmusslade, vet dock inte om det finns någon liknande lösning uppe på hokkaido...

Tillbaka
Topp