Tack för svar!Konvext och helt klart snarlik typ Burton Chopper. Mina killar har inte märkt nån egentlig skillnad. Bra förstabräda!
Nej den har inte konvex undersida. Det är burton som gäller om du ska ha det på barnbräda.Någon som har barn som kört Nitro Ripper?
Erfarenheter? Är belaget konvext likt Burtons barnbrädor? Hur är den jämfört med Burtons barnbrädor?
Har du någon erfarenhet om det är lättare komma igång som nybörjare med konvex undersida eller om det inte spelar så stor roll?Nej den har inte konvex undersida. Det är burton som gäller om du ska ha det på barnbräda.
Jag har jobbat som snowboardlärare i 15 säsonger. Skulle säga att det är som natt och dag. Man klarar ju sig utan, men om du har möjlighet att skaffa med konvex skulle jag göra det. Så fort man kan kontrollera när man ska byta kant så behövs det inte lägre, men som första bräda absolut. Jag har själv tittat mycker på det här då jag köpt en snowboard till mitt barn precis, blev en Burton afterschool.Har du någon erfarenhet om det är lättare komma igång som nybörjare med konvex undersida eller om det inte spelar så stor roll?