Nitro Ripper barnbräda, erfarenheter?

tybl

Medlem
Någon som har barn som kört Nitro Ripper?
Erfarenheter? Är belaget konvext likt Burtons barnbrädor? Hur är den jämfört med Burtons barnbrädor?

Konvext och helt klart snarlik typ Burton Chopper. Mina killar har inte märkt nån egentlig skillnad. Bra förstabräda!

Konvext och helt klart snarlik typ Burton Chopper. Mina killar har inte märkt nån egentlig skillnad. Bra förstabräda!
Tack för svar! 😃
Låter ju bra

Hur lång bräda och hur lång var dina barn när dom körde med Ripper?
Funderar på en 106cm till sonen som är 122cm. Enligt Burtons storleksguide (baserat på skostorlek och vikt) ska han ha 115cm, men det känns för långt tycker jag

Har du någon erfarenhet om det är lättare komma igång som nybörjare med konvex undersida eller om det inte spelar så stor roll?
Jag har jobbat som snowboardlärare i 15 säsonger. Skulle säga att det är som natt och dag. Man klarar ju sig utan, men om du har möjlighet att skaffa med konvex skulle jag göra det. Så fort man kan kontrollera när man ska byta kant så behövs det inte lägre, men som första bräda absolut. Jag har själv tittat mycker på det här då jag köpt en snowboard till mitt barn precis, blev en Burton afterschool.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp