Nya boots, Nitro eller burton?

Fingerling

Ny medlem
Tjo,

Tänkte skaffa mig nya boots inför kommande säsong. Har tidigare haft problem med att jag får ont längst med utsidan av vaden (fotknölen och uppåt) på mitt framben.

Har kikat lite på Nitro Anthem TLS alt Burton Moto. Är det någon som har erfarenhet kring dessa? Berätta gärna lite kring era erfarenheter..

Samt jag har mätt min fot, 25 cm. vilken size skulle ni rekommendera att jag tar då?

Att köpa de stora märkenas billigaste boots är ingen hit enligt mig. Jag har en fot som mäter 24.8 och brukar köra på storlek 24.5 de brukar alltid töjas lite. Det självklara är dock att du testar bootsen innan du köper dem! Beställa från Österrike går bort då det knappast kan vara värt 200 kr att få fel storlek eller modell.

Jag har också haft en del strul med boots osv.

Det bästa du kan göra ÄR de facto att åka till en butik och testa dig fram, för mig personligen
så finns det ingen som gör bättre boots än thirtytwo, var tveksam innan jag provade men efter att ha kört en hel säsong utan det minsta fotstrul så köper jag nog aldrig något annat märke igen. De kostar lite mer men är VERKLIGEN värda det!

combatspenat sa:
Att köpa de stora märkenas billigaste boots är ingen hit enligt mig. Jag har en fot som mäter 24.8 och brukar köra på storlek 24.5 de brukar alltid töjas lite. Det självklara är dock att du testar bootsen innan du köper dem! Beställa från Österrike går bort då det knappast kan vara värt 200 kr att få fel storlek eller modell.
Billigaste? det känns inte direkt som dessa två modeller skulle vara det.

mxeman sa:

Det bästa du kan göra ÄR de facto att åka till en butik och testa dig fram, för mig personligen
så finns det ingen som gör bättre boots än thirtytwo, var tveksam innan jag provade men efter att ha kört en hel säsong utan det minsta fotstrul så köper jag nog aldrig något annat märke igen. De kostar lite mer men är VERKLIGEN värda det!
i know, är dock så sugen nu på att skaffa... och det finns typ inga affärer som har vinter grejer så här tidigt :/

Fingerling sa:
combatspenat sa:
Nääe kanske inte billigaste men i lägre spannet. Ska vi säga 15e dyraste istället?

Fingerling sa:
mxeman sa:

i know, är dock så sugen nu på att skaffa... och det finns typ inga affärer som har vinter grejer så här tidigt :/
Jag skulle väntat, men om du ska ha från internet så beställ hem ett antal olika modeller/storlekar och prova/jämför.
Väljer du rätt sidor så kan du skicka gratis retur.
Eller vänta tills du kommer till orten du ska till i vintern, finns många välsorterade affärer med väldigt proffsig personal och oftast schyssta priser.
om du ska ha en billigare modell som tex burton moto så kan du testa dem på stadium/intersport men om du har problem med fossingarna så rekommenderar jag verkligen inte burton moto, hade dem innan och det var ingen höjdare.

mxeman sa:
Fingerling sa:
mxeman sa:

Jag skulle väntat, men om du ska ha från internet så beställ hem ett antal olika modeller/storlekar och prova/jämför.
Väljer du rätt sidor så kan du skicka gratis retur.
Eller vänta tills du kommer till orten du ska till i vintern, finns många välsorterade affärer med väldigt proffsig personal och oftast schyssta priser.
om du ska ha en billigare modell som tex burton moto så kan du testa dem på stadium/intersport men om du har problem med fossingarna så rekommenderar jag verkligen inte burton moto, hade dem innan och det var ingen höjdare.
okej, tack för tipset

Kan bara upprepa vad övriga sagt in tråden: Allt kan köpas via nätet UTOM boots. Om du är sugen på att köpa något nu så gör det - men köp något annat än boots. ;)

Jag är skräckexemplet med boots i detta community tror jag. Provade 32 olika modeller (olika storlekar ej inräknat) innan jag hittade helt rätt. Fast vad det jag, du kanske har en riktig standarfot...

Kan man ju köpa boots på nätet om man vet exakt vad man ska ha!

Jag tex skulle kunna köpa Nitro boots, körde på ett par Ultra TLS i storlek 26.5 förra säsongen, dom är små i storlekarna så till mina 26.5 fötter va dom jävligt för tighta, fortfarande förbannat tighta efter 130 åkdagar. Så ska jag köpa nya som är 27 till nästa säsong :D

edit: Däremot håller jag med om att man inte kan köpa boots och vara 100% säker på att det blir bra om man inte har testat liknande innan.

Har du aldrig haft eller provat bootsen så är det som att spela på lotto. Oavsett vad vi säger här på forumet så kommer det fortfarande vara en chansning.

Fingerling sa:
Ja, det är budget/instegsboots. Inte billigaste men fortfarande i det spannet.
Kollar du burtons och nitros hemsida så dessa bootsen dom 3'e billigaste ;)

Senast ändrad:
Kör också nitro ultra tls. Har samma problem att fotknölarna värker och jag har en tendens att få muskelinflammationer. Har tidigare kört på Burton motor det vara i 2 dagar funkade inte alls för mig. Men alla fötter är ju olika. Men som tidigare folk sagt d e bara att åka å pröva massa olika, finns ju även gjutmarmor inneskor som kan värmas och formas efter fötterna för bästa möjliga passform, helt klart värt att kika efter..

Köpte själv mina Nike Vapen via nätet, beställde 44a som jag har i skor & det blev grymt! Skulle rekommendera Nike eller thirtytwo lashed, att köpa Burton gör jag inte igen! Snörningen ska inte vara enklast möjliga utan hellre slitstarka i mitt tycke

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp