Burtons Boots med "Speed Zone Lacing"

BesteN

Ny medlem
Hej!
Hade tänk att jag skulle köpa nya boots nu när snön kommer och det.
Blev riktigt suger på Burton moto, dom är ganska billiga, snygga och använder sig av burtons nya Speed Zone Lacing snörning, vilket jag tyckte verkade vara en bra idé då man drar åt nedre och övre delen av skon separat.

Kikade lite på dojjorna och la märke till att själva snörerna var riktigt tunna, första tanken var ju självklart "håller dom?!" granskade skon lite mer och då kom nästa tanke "hur f*n byter man skosnöre om det går av?!"
Jag menar, kasta ut 2000-3000:- på ett par skor som bara är att kasta bort om de där tunna skosnörena går av verkar ju lite onödigt..

Nån som vet vad snörerna håller för, och om dom går att byta osv? och är Moto bootsen något att ha?

// BesteN

jag har precis köpt ett par moto och har kollat upp det här med speed Zone lacing grejen. Dessa tunna snörena är gjorda i samma meterial som snörena i Kite segel så det är nog ingen fara att dom går sönder.
PEACE

Krille: jasså inte illa, men om dom nu skulle av nån anledning råkas gå av är det då möjligt att byta dom?
såg nu i CustomXs stråd att det gick att beställa nya snören, men hur är det att få dit dom igen måntro?"

CustomX: sökte på Speed Zone Lacing och hittade inte, visste inte riktgit vad jag skulle skriva.. nåja nu vet jag iaf att den tråden finns ;)

BesteN sa:
Krille: jasså inte illa, men om dom nu skulle av nån anledning råkas gå av är det då möjligt att byta dom?
såg nu i CustomXs stråd att det gick att beställa nya snören, men hur är det att få dit dom igen måntro?"

CustomX: sökte på Speed Zone Lacing och hittade inte, visste inte riktgit vad jag skulle skriva.. nåja nu vet jag iaf att den tråden finns ;)
det ska inte vara några problem om man inte är väldigt hårdhänt..

ps. ingen fara, ville bara hjälpa med att länka min tråd! ;-)

CustomX sa:

men det går alltså att byta ut dom utan några större problem ?

fanns faktiskt rätt intressant information i tråden din :)

Senast ändrad:
BesteN sa:
CustomX sa:

men det går alltså att byta ut dom utan några större problem ?

fanns faktiskt rätt intressant information i tråden din :)
jo tydligen! har inte prövat själv dock ;-P

det är väl bara att trä igenom på mina ION är det fäst med vanlig kärringknop...
så det är nog inga problems..!

Lite pill är det att få dit dom, viktigt att veta är att fjolårets snören är grövre än årets. Det var detta som drabbade mig då den blåa tomaten inte själva visste det.

Det är som sagt lite pill, men inget större problem att byta.
Sen ska dom ju inte gå av så snabbt som dom gjorde för mig.

Senast ändrad:
okai skönt att höra, det var som bara det som höll mig från att köpa dem :)
men hur är det med innerskon? det står att den sär självformande, betyder det alltså att man det formar sig efter foten utan att man behöver värma den med såndär sak(vet inte riktigt vad det heter)

Ja, i alla fall så antar jag att det fungerar som i pjäxor, det varierar bara hur mycket formabart material som sitter i skorna. Men det är ju samma princip med uppvärmning. Förutsattt att nu moto dojjan är formningsbar

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp