Nya Burton ION

Superpark

Aktiv medlem
Nya Burton ION
Då har man sålt slutsteget till bilen och högtalarna samt en gammal North face jacka som jag inte använde och åkte raka vägen till skidsport och köpte mina long time efterlängtade Burton ION, har dom faktiskt på mig i skrivande stund, sitter ta mig fan som handsken och då har jag inte ens format dom än!!

någon annan som har dom? nöjda? nackdelar? osv?

ha de gott bara snön som saknas nu, men det kommer ju lite inatt..

Senast ändrad:
Nya Burton ION
bra val. själv har man inte råd med sådana lyx-skor. får nöja mig med ruler iår.. dom har en tendens att själva ögglorna som snöret sitter i går sönder =/ men det är oxå det negativa som jag har hört =D

Nya Burton ION
combatspenat sa:
bra val. själv har man inte råd med sådana lyx-skor. får nöja mig med ruler iår.. dom har en tendens att själva ögglorna som snöret sitter i går sönder =/ men det är oxå det negativa som jag har hört =D
ja precis, fattar inte att dom vågar ha snörena så tunna, känns grymt klena, något tips för att dom ska hålla bättre?
vore så sjukt trist om dom gick sönder mitt i veckan mitt på dagen mitt i backen..

Nya Burton ION
Slet av mina snören en av de första gångerna jag använde dom, fick nya från Tomaten, men dom var grövre så dom passade inte ens....

Men när systemet väl funkar så är det jäkligt smidigt....

Nya Burton ION
Jag har haft mina Ion i en säsong med mycket slit utan att nånting gått sönder!
Har aldrig haft en sko jag varit mer nöjd med.
Fattar inte hur man lyckas ha sönder öglorna med tanke på hur jämnt fördelat trycket är...
Ion är enligt mig det grymmaste köp som finns inom snowboardboots!

Nya Burton ION
Hmm, var ju inte öglorna jag slet sönder utan snörena.

Jo Ion är fina, men lite styva frammåt våren då man vill leka lite i slasket. Men har varit riktigt nöjd med mina Ion.

Nya Burton ION
Kör på SL-9 för visso nu, men jag har inte idats varmluftsforma mina, dom satt så bra från början och varmluftsformingen svarar bara mot det första dagarnas åkning så då tyckte jag att jag lika gärna kunde åka in dom.
Däremot har jag gjutit sulor, vilket känns väldigt värt och något jag verkligen rekomenderar.

Senast ändrad:
Nya Burton ION
perbac sa:
Kör på SL-9 för visso nu, men jag har inte idats farmluftsforma mina, dom satt så bra från början och varmluftsformingen svarar bara mot det första dagarnas åkning så då tyckte jag att jag lika gärna kunde åka in dom.
Däremot har jag gjutit sulor, vilket känns väldigt värt och något jag verkligen rekomenderar.
okej du menar att varmluftsformningen bara snabbar på formningen...?

ja jag har alltid kört med gjuten sula, gör sådan förbannad skillnad..!

Nya Burton ION
Jupp, så har jag iaf fått det förklarat för mig.
Men det finns väl inget negativt med att göra det, men mina satt så bra från början så då såg jag ingen anledning att göra det.

Senast ändrad:
Nya Burton ION
OK, blir nog en varmluftformning ändå, ska bara klippa tånaglarna.. hade dock på mig dom i tre timmar igårkväll, satt hur grymt som helst!

Nya Burton ION
perbac sa:
Slet av mina snören en av de första gångerna jag använde dom, fick nya från Tomaten, men dom var grövre så dom passade inte ens....

Men när systemet väl funkar så är det jäkligt smidigt....
byter man ut själva snöret eller? egentligen borde dom ju skicka med extra om det nu är så att dom lätt går sönder...

Nya Burton ION
Ja du, vet inte alls hur dom har tänkt sig. Dom skickade ju som sagt fel snören då dom inte ens passade, mailade och sa det åt dom.
Då sa dom bara åt mig:
"Please try again or go to your local burton store and they will help you."

Gick till Intersport och kolalde men intfan blev dom tunanr för det så dom passade fortfarande inte, mailade till Tomaten om det var ca: 2 veckor sedan har fortfarande inte fått svar gällande det så nu har jag fått traska till intersport för att beställa nya.

Ryktena säger iaf att dom inte ska gå av så lätt, dom har blivit bättre till i år.
Tanken är som jag har förstått iaf att du ska byta ut endast snörena, det ska inte avra så knepigt bara man får rätt storlek på grejjerna.

Nya Burton ION
perbac sa:
Ja du, vet inte alls hur dom har tänkt sig. Dom skickade ju som sagt fel snören då dom inte ens passade, mailade och sa det åt dom.
Då sa dom bara åt mig:
"Please try again or go to your local burton store and they will help you."

Gick till Intersport och kolalde men intfan blev dom tunanr för det så dom passade fortfarande inte, mailade till Tomaten om det var ca: 2 veckor sedan har fortfarande inte fått svar gällande det så nu har jag fått traska till intersport för att beställa nya.

Ryktena säger iaf att dom inte ska gå av så lätt, dom har blivit bättre till i år.
Tanken är som jag har förstått iaf att du ska byta ut endast snörena, det ska inte avra så knepigt bara man får rätt storlek på grejjerna.
Okej, får väl vara lite försiktigt och hoppas att det håller bättre i år då..

ang Tomaten tycker jag att det är just såna här grejer som skiljer bra butiker(/e-handel) från dåliga, tycker inte att du ska ge dig är fan deras skyldighet att fixa det ät dig, fortsätt ringa och maila bara!!

så jävla trist när dom inte är villiga att hjälpa..

lycka till!

Nya Burton ION
Snörena gick av på mina, fick nya och samtidigt lära mig läxan att inte vila brädan på foten som är lös i liften stålkanterna sliter på snörena... Efter 60 åkdagar gick ett fäste som snöret sitter i sönder, det var även något mer som var trasigt vet inte vad men dom var helt utslitna, fick iaf ett par helt nya gratis =)

Nya Burton ION
Kris_DeLight sa:
Snörena gick av på mina, fick nya och samtidigt lära mig läxan att inte vila brädan på foten som är lös i liften stålkanterna sliter på snörena... Efter 60 åkdagar gick ett fäste som snöret sitter i sönder, det var även något mer som var trasigt vet inte vad men dom var helt utslitna, fick iaf ett par helt nya gratis =)
ok, men var det ION?, årets modell har ju den nedre delan av snörningen på sidan, alltså man kan vila brädan utan att slita på snörena (inte för att det var därför jag köpte dem, ;-P)

var köpte du dem?

Nya Burton ION
Alright smart, köpte mina i hemsedal och han sa att det hänt flera och det berode på att man vilade brädan eller slog den mot skon i liften... Men det verkar vara fixat till iår för jag körde med fjolårets modell, grymt nöjd så jag satsar nog på årets modell igen sedan dom jag har nu börjat sjunga på sista versen igen...

/K

Tillbaka
Topp