Nitro Team Art Attack, Misfit, Bataleon Evil Twin

Hybban

Ny medlem
Tjena.

Har ännu inte lyckats bestämma mig för vilken bräda jag ska köpa :P Var inne på köpa Seven i 162 då den skulle kunna funkat till 46or men har nu fått för mig att den är för lång.. är 186cm.

funderar nu på Nitro's Team Art Attack 159 wide. nån som vet hur den uppför sig i big jumps och parken generellt? den är 5 på flex skalan så oroar mig om att den kanske är lite väl mjuk? Misfiten känns lite mer som en backcountry bräda än park/hopp.

Har också fått upp ögonen för Bataleons Evil Twin 159 som är 26 i waist =)

Misfiten finns som max i 158.6 i wide men Team brädan finns upp till 162.

väger 77 pannor~

Tacksam för alla tips och åsikter =)

Senast ändrad:
Full som ett as här medd! 162 är inte för låmgt iaf du ska köra allround! jag är 189 och kör misfit 158.60 och dår kör jag bara park! så köp 158 iaqf du ska köra par k

Jaha, Men kan ju lova att Misfiten inte känns som en bc bräda! du har väl sett att hela teamet kör allround med den, Sandy kör pipe med den, jonte o jonas använder den till park och bc. helt enkelt en bc anpassad riktigt grymt parkbräda!

Misfiten är en twin/freestyle bräda som har lite längre nos/tail så den även skall passa för bc kickers. Många på Nitros teamåkare kör på den för att den funkar bra överallt.Tycker själv att den är sjukt skön.
Kolla in tacky.no. Misfit Eero Ettala, samma bräda som vanliga Misfiten
http://www.tacky.no/snowboard/artikler/display_article.asp?artikkelID=19062

Senast ändrad:
Vart sjukt sugen på Capita Midlife Theory som är mid-wide (25,9), nån som vet nått om den? verkar som en grym freestyle bräda.. Ska höra med de på Blue-tomato om de kan ta hem den i 158 =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp