Noen her i Sölden/Ötztal området nå?

TerjeS

Medlem
Jeg reiser ned der for en uke til lørdag, så hvis noen kan gi en oppdatert rapport om forholdene så tar jeg gjerne i mot den!

Jeg reiser også med en veldig blandet gruppe, så joiner gjerne opp med noen andre som også helst bruker fjellene til mer enn å cruise pist. Tar med meg splitboard, så går gjerne også litt for de gode opplevelsene og pudderet...

-Terje

Hej Terje,

Var i Ötztal för nån vecka sedan, och skidade lite i Sölden och Gurgl-byarna.
När vi var där var det gott om snö högre upp, men tämligen dåligt ner mot byn (Sölden). Nu har det ju dock kommit en del ytterligare snö, så det är säkert bättre.

Finns en del väldigt lättillgänglig offpist, och det verkar inte vara överdrivet populärt att köra den. Framförallt är det ingen som åker i skogen, och definitivt ingen som åker ner där det inte finns en given lift tillbaks. Med andra ord, du kan lätt få dig en orörd repa på 1700 höjdmeter, om du orkar ta bussen tillbaks.

Hat så skoj!

/StorPotaten

Jeg har hatt kart over området i bestilling siden før jul, men aldri fått noe og har kansellert den bestillingen da det nå er så nære avreise at jeg heller kjøper kart der nede. Så jeg har ingen oversikt over området enda...

Men nedkjøringene du nevner med buss tilbake høres fristende ut.. Har du litt mere info på de? Hvor kjører du ut av anlegget og er det gratis skibuss som går hele tiden eller rutebuss det må times med?

Ta liften längst bort på Tiefenbachgletscher, upp mot Mutkogl. Åk sedan ner mot Venter tal, inga problem med routefinding egentligen, bara att följa dalen. Du hamnar i princip mitt emellan Zwieselstein och Vent. Finns en bro över ån. Bussen tillbaks är "rutebuss", och tider får du kolla med turistbyrån.

Sedan har du även i andra änden av systemet, ett liknande åk. Åk upp mot Hahnbachjoch, och i liften på vägen upp ser du på högersidan fina fält. Här skråar du sedan ut och håller höjd så mycket det går. Du kan vika ner i dalen när du vill egentligen, men ju längre bort, desto mindre spår. Sätt på hudarna och knata upp lite för extra ospårat.
Följ dalen/ravinen hela vägen ner, och du får en kort promenad tillbaks till Giggijochbahn.

Splendid!

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp