Nordica Navigator

• Trådstartare Trådstartare pd
  • Start datum Start datum
Nordica Navigator
Ja, jo, jag har googlat fram flera försäljare som har "recensioner" och SkiEssentials hör förvisso till de bättre. Men försäljare vill ju trots allt sälja och superlativen brukar hagla, som i den här t.ex.

Å andra sidan så verkar det bara vara Udéns som har tagit in dem. Då undrar man lite om övriga butiker hittat något de inte gillar eller om de bara inte har plats i hyllan.

Nordica Navigator
Jag testade navigator 85 och 90 på skidtestarhelgen i Lindvallen, bägge i 179cm, av dem gillade jag 85:an bäst, väldigt lättsvängd och ändå stabil men jag tror att 186cm hade passat mig ännu bättre jag är 192cm lång och väger 90kg och är väl medelgod åkare, det kändes som den hade ett stort register alltså den gick bra och slöåka på samtidigt som det gick och bränna på ordentligt, jag blev heller inte lika trött i benen när jag åkte den som en del andra lite styvare skidor, annars var mina favoriter Extrem Frontier 85 - 184cm och Völkl Rtm 84 - 182cm, dom var i en högre division vad gäller grepp och stabilitet när man bränner på ordentligt speciellt Extrem skidan, Navigatorn är dock en väldans trevlig skida tycker jag.

Tillbaka
Topp