Norge i mars/april?

mffsebbe

Ny medlem
Norge i mars/april?
Planerar vinterns skidåkning, iaf är alpendorf nyår och sölden v 8 år spikat. Funderar också på kortvecka i Norge mars/april. Har bara varit i alperna och sv fjällen, men hört/läst att Norge är strået vassare än svea rike. Var åker man bäst vid den tiden med två tweenisar som åker både pist och off pist och med fru som är njutförsåkare. Bör man fixa allt själv eller finns det några paketresor som är något att ha? Erfarenheter och råd, tack, så man inte köper grisen i säcken!

Norge i mars/april?
Nu skriver du ju iofs. inte var du bor men om vi håller oss till södra Norge är ju Skistaranläggningarna Trysil eller Hemsedal säkra kort. Sen finns ju mängder med "mindre" anläggningar som slår det mesta i Sverige, men för en familj med olika önskemål fungerar Trysil eller Hemsedal utmärkt. Ta en titt http://www.skistar.com/

/MM

Norge i mars/april?
Jag utmanar dig Mountain_Man, har varit väldigt många ggr i både Trysil och jobbat i Hemsedal men rekommenderar starkt kombon av Hafjell/Kvitfjell framför dessa. Skälen är enkla:
1. Mindre trängsel, effektivare liftåkning
2. Gondollift, oslagbar vid ostadigt väder
3. Oslagbara carvingbackar, pistade alaÖsterreich
4. VÄGEN dit, E6, motorväg nästan hela vägen, till skillnad från övriga
5. Inte sönderexploaterat, charmen och lugnet finns kvar
6. Perfekt för alla åldrar/nivåer

Verkar vara dåligt med arrangerade resor till Hafjell/Kvitfjell, inte någon som satsar på det från Swe. Googlar man på det fick jag faktiskt upp ett skånskt bolag, Alplinjen som verkar köra dit iår. Dom borde plocka folk på vägen oxå antar jag, typ Gbg etc..??

Norge i mars/april?
Bopålar i skåne, trodde det framgick av förleden i användarnamnet.
Tackar för svaren. Ska fundera, blir sugen på alla tre. Någon som åkt med alplinjen, har aldrig hört talas om dem?

Norge i mars/april?
Bengt Martins har inga resor, endast boende. Jag åkte till Rauris och Grossarl Österrike, för två årssedan med Alplinjen. Rekommenderar starkt att åka med dem. Deras guider och skidlärare var duktiga och oerhört trevliga. Vi åkte ifrån Malmö, men det går bra att hoppa på längs vägen, ex. Göteborg.

Norge i mars/april?
Hej! Jag var i Hafjall samt kvitfjall förra veckan på intervjuer, och det var väldigt enkelt att ta sig dit, billigt och väldigt smidigt! Fanns tåg och buss från oslo till kvitfjall. Till hafjell får man dock först ta tåg till lillehammar och sedan buss! Så resan borde inte vara några bekymmer alls. :)

Norge i mars/april?
Helt klart, förbindelserna är bra. Men ska man upp en weekend så är paketresa det mest prisvärda. Bokade med alplinjen igår kväll. Att plocka ihop resa själv (4skiddagar) för 4000:- klarar man inte. Sen är det bara att sätta sig på bussen så åker du ända fram till boendet. Ingick även Kvitfjell, så då slipper man mekka med transport dit oxå.

Snödjup

Tillbaka
Topp