Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1316396" data-attributes="member: 146777"><p>Så olika kan der vara... vi var I gausta vecka 6 och hade det super trevligt. Alla backar var öppen, förutom de uppe vid fjellheisen (där det var renblåst) och de längst bort in stugområdet, som är onödigt ändå. Tror nån kort röd backe var opistat,men fin snö på den, dvs inte otrevlig alls.</p><p>Resten av backarna var i mycket bra skick. Inga köar (förutom sista lördagen -början av v7, där en del från göteborg och en del norrmän kom). Och jag menar Inga köar, dvs max 2 stolar att väntar i sittliften, oftast ingen före.</p><p>Visst, det finns bara en värmestuga i gausta,lite snålt. Men vi hittade alltid plats där, och det tar inte så lång tid att åka genom hela systemet. Vi bodde vid tinnheisen i en rymlig stuga med 3 sovrum och alla bekvämligheter och bastu,ski in och en kort promenad till liften. Fantastiskt utsikt. Betalade 12 k för 6 personer och en vecka. Kändes inte för dyrt?</p><p>Vägen upp funkade helt ok. Inte i sämre skick än vägen till särna, tex. Funkade bra för oss i en gammal bakhjulsdriven bil... För mig har gausta några va de trevligaste backar jag åkt. Och fina tur möjligheter på det ...</p><p>Det bevisar ju bara hur subjektiv det hela är, eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1316396, member: 146777"] Så olika kan der vara... vi var I gausta vecka 6 och hade det super trevligt. Alla backar var öppen, förutom de uppe vid fjellheisen (där det var renblåst) och de längst bort in stugområdet, som är onödigt ändå. Tror nån kort röd backe var opistat,men fin snö på den, dvs inte otrevlig alls. Resten av backarna var i mycket bra skick. Inga köar (förutom sista lördagen -början av v7, där en del från göteborg och en del norrmän kom). Och jag menar Inga köar, dvs max 2 stolar att väntar i sittliften, oftast ingen före. Visst, det finns bara en värmestuga i gausta,lite snålt. Men vi hittade alltid plats där, och det tar inte så lång tid att åka genom hela systemet. Vi bodde vid tinnheisen i en rymlig stuga med 3 sovrum och alla bekvämligheter och bastu,ski in och en kort promenad till liften. Fantastiskt utsikt. Betalade 12 k för 6 personer och en vecka. Kändes inte för dyrt? Vägen upp funkade helt ok. Inte i sämre skick än vägen till särna, tex. Funkade bra för oss i en gammal bakhjulsdriven bil... För mig har gausta några va de trevligaste backar jag åkt. Och fina tur möjligheter på det ... Det bevisar ju bara hur subjektiv det hela är, eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Tillbaka
Topp