Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1316404" data-attributes="member: 146777"><p>Mh. Tror du var nån annanstans. Minns inga oljud från liften. Och har inget fett på jackan heller.... som sagt bara fjellheisen och nån transportlift var stängt. Resten öppen hela veckan. Men klart, sittliften i gausta är vindkänsligt, så den stängs rätt fort när det blåser, eftersom det blåser kraftigt där uppe snabbt. Kanske också en anledning varför de inte ha bubblor?</p><p>Men allt beror ju som sagt på vad man förväntar sig. Är ganska säker på att upplevelsen hade varit annorlunda om ni hade bott uppe på fjället. Helt annan känsla att vara där på morgonen och eftermiddagen,kan jag tänka mig. </p><p>Sen är det helt klart så att man inte hitta de monströsa system som finns i alperna här uppe. Vill man ha oändligt med pistkilometer får man nog dra till Alperna. </p><p>När det kommer till piståkning tycker jag att Gausta, Norefjell och trysil var bäst av de norska orter jag besökt. Men jag är långt ifrån att ha besökt alla....</p><p>Men sen finns för många mer än piståkningen. Det är hela känslan man har när man är där. Det är offpisten, turmöjligheter och enkel skogsåkning för barnen.</p><p>Där gillar jag ställen där jag kan bo högt upp. Som i Norefjell eller hafjell, där man kan bo med fin utsikt och en fantastisk soluppgång varje morgon. I Gausta kan man bo omgiven av mycket fina berg, om man bor uppe.</p><p>Tråkigare i tex trysil.</p><p>Sen är mängden folk också en viktig faktor. Och då vinner mindre områden. Trysil och hemsedal tex. Har jag aldrig upplevt utan köer. Hafjell var det dolk också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1316404, member: 146777"] Mh. Tror du var nån annanstans. Minns inga oljud från liften. Och har inget fett på jackan heller.... som sagt bara fjellheisen och nån transportlift var stängt. Resten öppen hela veckan. Men klart, sittliften i gausta är vindkänsligt, så den stängs rätt fort när det blåser, eftersom det blåser kraftigt där uppe snabbt. Kanske också en anledning varför de inte ha bubblor? Men allt beror ju som sagt på vad man förväntar sig. Är ganska säker på att upplevelsen hade varit annorlunda om ni hade bott uppe på fjället. Helt annan känsla att vara där på morgonen och eftermiddagen,kan jag tänka mig. Sen är det helt klart så att man inte hitta de monströsa system som finns i alperna här uppe. Vill man ha oändligt med pistkilometer får man nog dra till Alperna. När det kommer till piståkning tycker jag att Gausta, Norefjell och trysil var bäst av de norska orter jag besökt. Men jag är långt ifrån att ha besökt alla.... Men sen finns för många mer än piståkningen. Det är hela känslan man har när man är där. Det är offpisten, turmöjligheter och enkel skogsåkning för barnen. Där gillar jag ställen där jag kan bo högt upp. Som i Norefjell eller hafjell, där man kan bo med fin utsikt och en fantastisk soluppgång varje morgon. I Gausta kan man bo omgiven av mycket fina berg, om man bor uppe. Tråkigare i tex trysil. Sen är mängden folk också en viktig faktor. Och då vinner mindre områden. Trysil och hemsedal tex. Har jag aldrig upplevt utan köer. Hafjell var det dolk också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Tillbaka
Topp