Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1316428" data-attributes="member: 146777"><p>Är väl mest PC och Ivo som lobbar mycket för Norefjell?</p><p></p><p>Norefjell har bra piståkning, om man gillar ganska branta åk. Norefjellheisen har 600 fhm som man sen åker ner i ett svep. et är såklart väldigt kul. Finns en del offpistytor där också, men de behöver rätt mycket snö. Jag var där en gång för ganska många år sen när det hade dumpat oändligt, och nu, när det var inte så mycket snö. Stor skillnad i möjligheter till lite brantare offpist. Sen finns det fin skogsåkning borta vid böseter. Men där var det alltid lite mer folk, som ju bor där i hotellet. Så där blev det rätt ofta kö vid ankarliften. Vi höll oss mestadels därifrån... Det som stör mig lite är att systemet inte riktigt hänger ihop. Det finns fina pister vid ankarlifterna, från skistua och ner. Men att tar sig därifrån upp till 6 stolsliften är lite krångligt. Skulle behövas en lift från lite nedanför skistua hela vägen upp till 6 stolsliften.</p><p>Ranåsheisen hade inte ens ankare monterat, undrar om de ens planerar för öppning där. Snö fanns det, om än inte så mycket eftersom det hade blåst rätt mycket... Men vi turade upp till Ranås och hittade väldigt fina åk åt alla håll...</p><p>Sen har man väldigt fin utsikt. Dock inte så mycket höga berg runtomkring sig. Norefjellet är runt och öppen. Vi turade lite där och det finns fina ställen att åka på, men inte lika spännande som det är med rännorna och lite klippor i andra områden. Sen är det inget barnparadis där, tyckte iaf mina barn. Den långa blåa på ostsidan är inget kul. Så bäst var nog skogen vid böseter för barnen. Men som sagt fanns det kö där ibland. Som inte är så kul när man vet att det inte är nån före i alla andra liftar...</p><p>Så det är bra i Norefjell. Men inte enastående bäst eller nåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1316428, member: 146777"] Är väl mest PC och Ivo som lobbar mycket för Norefjell? Norefjell har bra piståkning, om man gillar ganska branta åk. Norefjellheisen har 600 fhm som man sen åker ner i ett svep. et är såklart väldigt kul. Finns en del offpistytor där också, men de behöver rätt mycket snö. Jag var där en gång för ganska många år sen när det hade dumpat oändligt, och nu, när det var inte så mycket snö. Stor skillnad i möjligheter till lite brantare offpist. Sen finns det fin skogsåkning borta vid böseter. Men där var det alltid lite mer folk, som ju bor där i hotellet. Så där blev det rätt ofta kö vid ankarliften. Vi höll oss mestadels därifrån... Det som stör mig lite är att systemet inte riktigt hänger ihop. Det finns fina pister vid ankarlifterna, från skistua och ner. Men att tar sig därifrån upp till 6 stolsliften är lite krångligt. Skulle behövas en lift från lite nedanför skistua hela vägen upp till 6 stolsliften. Ranåsheisen hade inte ens ankare monterat, undrar om de ens planerar för öppning där. Snö fanns det, om än inte så mycket eftersom det hade blåst rätt mycket... Men vi turade upp till Ranås och hittade väldigt fina åk åt alla håll... Sen har man väldigt fin utsikt. Dock inte så mycket höga berg runtomkring sig. Norefjellet är runt och öppen. Vi turade lite där och det finns fina ställen att åka på, men inte lika spännande som det är med rännorna och lite klippor i andra områden. Sen är det inget barnparadis där, tyckte iaf mina barn. Den långa blåa på ostsidan är inget kul. Så bäst var nog skogen vid böseter för barnen. Men som sagt fanns det kö där ibland. Som inte är så kul när man vet att det inte är nån före i alla andra liftar... Så det är bra i Norefjell. Men inte enastående bäst eller nåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Tillbaka
Topp