Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleBackeus" data-source="post: 1316445" data-attributes="member: 167176"><p>Jag kan instämma vad gäller Norefjell. Utmärkt för några få dagar, men lite för litet för en hel vecka. Vi var där med barnen v.9 2023, och bodde då på Norefjell ski och spa. Jättebra ställe för barnfamiljer med bassäng och allt. Men att systemet inte hänger samman blev väldigt tydligt när man måste ta två släpliftar (med ofta ganska mycket kö) för att komma över till den sidan som har mer avanceerad åkning. De svarta och röda pister som finns från Norefjellhytta och ner är - som flera påpekat - riktigt bra, och med bra fallhöjd (även om man "bara" får ca. 600fhm brant åkning, och inte i alla de dryga 1000 mfh som berget som helhet bjuder på). Sen måste jag ge plus till väldigt fina längdspår också.</p><p></p><p>Året efter var vi motsvarande vecka i Hemsedal, och det tyckte jag var bättre och mer komplett som skidort (även om det är Skistar...). I mitt tycke lika bra pister där man kunde få åtminstone 700 fhm i ett bra och brant svep, större med mer variation, mer sammanhängande system, varierad och fin lättillgänglig off pist samt fantastiskt fint högalpint panorama.</p><p></p><p>Edit: sen måste jag ju lägga till att den överlägset bästa skidåkning jag haft i Norge har varit uppe i Lyngen. Men det är ju inte i samma kategori.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleBackeus, post: 1316445, member: 167176"] Jag kan instämma vad gäller Norefjell. Utmärkt för några få dagar, men lite för litet för en hel vecka. Vi var där med barnen v.9 2023, och bodde då på Norefjell ski och spa. Jättebra ställe för barnfamiljer med bassäng och allt. Men att systemet inte hänger samman blev väldigt tydligt när man måste ta två släpliftar (med ofta ganska mycket kö) för att komma över till den sidan som har mer avanceerad åkning. De svarta och röda pister som finns från Norefjellhytta och ner är - som flera påpekat - riktigt bra, och med bra fallhöjd (även om man "bara" får ca. 600fhm brant åkning, och inte i alla de dryga 1000 mfh som berget som helhet bjuder på). Sen måste jag ge plus till väldigt fina längdspår också. Året efter var vi motsvarande vecka i Hemsedal, och det tyckte jag var bättre och mer komplett som skidort (även om det är Skistar...). I mitt tycke lika bra pister där man kunde få åtminstone 700 fhm i ett bra och brant svep, större med mer variation, mer sammanhängande system, varierad och fin lättillgänglig off pist samt fantastiskt fint högalpint panorama. Edit: sen måste jag ju lägga till att den överlägset bästa skidåkning jag haft i Norge har varit uppe i Lyngen. Men det är ju inte i samma kategori. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Norges bästa skidåkning på riktigt
Tillbaka
Topp