Norrbottnisk/norrländsk skidtidning, intresse?

ST90

Medlem
Tjenare vapendragare, norrlänningar alltså.
Så här tredje året på gymnasiet ska man ju knåpa ihop ett projektarbete. I mitt fall hade jag tänkt göra en liten gratistidning med diverse extremsport, mestadels skidåkning men även lite snowboard osv. Allt detta ska inrikta sig på norrbotten/norrland. Framför allt området Boden, Luleå & Piteå. Men även fjällen i norr, Tärnaby och uppåt.

Tanken bakom tidningen är inte att tjäna pengar, tvärt om så går alla intäkter till välgörenhet som gynnar skidåkning. Det är inte heller meningen att släppa en massa nummer, utan endast ett. Vad jag undrar, som grund för min "undersökning", är om det finns intresse för en sådan tidning? Gratis så klart. Detta för att diverse sponsorer ska få en uppfattning om efterfrågan av en extremsporttidning, annonser etc etc.

Så norrlänningar, vad säger ni? Finns det intresse för detta projekt?

Senast ändrad:
För oss läsare är det klart att det finns ett intresse. Frågan är bara hur stort intresse det finns hos de som ska finansiera tidningen? Det brukar vara där skon klämmer..
Även om du "bara" ska göra det som ett skolprojekt finns det tyvärr en del omkostnader du inte kommer ifrån, såsom kostnaden för tryckeri bland annat. Men initiativet är bra!

Please, do it! Det låter härligt! Och kom en sväng till Kåbdalis för ett repotage, gärna!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp