Norrona Lofoten GTX® Pro Pants vs Norrona Lyngen Driflex3 Pants

Dsmith

Medlem
Tja tja

Tänkte inhandla mitt första set skal jacka o byxa men behöver hjälp från kunniga här på Freeride.

Info om mig : Har ungefär 30-40 skiddagar per år och åker mestadels i Norge och 1vecka i Alperna¨
Åker mest offpist

Undrar vad skillnaden är mellan Norrona Lofoten GTX® Pro Pants och Norrona Lyngen Driflex3 Pants
http://www.norrona.com/Products/3201-12/lyngen-driflex3-pants-m
http://www.norrona.com/Products/5003-13/lofoten-gore-tex-pro-pants-m

Är det lönt för någon som mig att lägga dessa 1000kr extra eller räcker det gott o väl med Lyngen Driflex3?

//Dave

Lofoften är väl lite mer slitstark och marginellt bättre! Så det är väl upp till dig om det verkligen är värt pengarn! :D

Sen tycker jag Lofoten är snäppet snyggare! Men det är ju en smaksak!

Johan

Tack för svaret.

Håller med dig att Lofoten är mye snyggare :cool: men skiljer sig 2500kr (byxa + jacka), nästan ett par extra lagg ju :D
Får sova på saken

Som jag har hört det så ska lyngen sitta lite tajtare än lofoten. Sen har ju lofoten GTX som alltid är att rekomendera :) Sen säger jag som ovanstående, lofoten är nå fruktansvärt snygga!

Införskaffade ett par Lofoten GTX förra året och är fruktansvärt nöjd med dom, dom har en aning slappare passform jämfört med lyngen och som ovanstående tidigare har nämnt så är det ett par "estetiskt tilltalande" skidbyxor :)

Tack för feedbacken grabbar.

Blev pett par svarta lofoten byxor och en gul lofoten jacka till det.
Ni inväntar jag bara snön så är det dags =)

Jag har testat båda på och är i en liknande sits som dig. Funderar på att köpa ett helt ställ i lofoten eller lyngen, eller kombinera dem.

Lyngen sitter lite tajtare som redan nämnts, men har också lite stretch och sitter överlag mer bekvämt.
Enligt min personliga åsikt är de också snyggare. Nackdelen är framför allt att de inte är lika slitstarka. Jag vet inte heller hur bra andningsförmågan är på driflex3 jämfört med gtx pro, norröna själva påstår ju att den är grymt bra men jag vet inte om jag sett någon oberoende säga samma sak.

vet inte hur biben på lyngenbyxorna fungerar att fästa med ett snölås på en lofotenjacka, lyngenjackan har ju inget snölås så byxorna kanske inte är tänkta att zippas ihop till en overall med en annan jacka heller.

Dsmith sa:
Tack för feedbacken grabbar.

Blev pett par svarta lofoten byxor och en gul lofoten jacka till det.
Ni inväntar jag bara snön så är det dags =)
Låter fräscht som bara den, skaffade likt dig ett helställ ala lofoten förra året.
Varje gång jag slänger ett öga mot dem så tänker jag på den uppkommande skidsäsongen, NU KÖR VI!! :)

Tillbaka
Topp