steglund
Aktiv medlem
Norska offpisthålor?
Vilka norska skidorter har bäst liftburen offpist, i kombination med den bästa och mesta snön? Kort och gott - vilka är de norska motsvarigheterna till Kittelfjäll, Riksgränsen eller Abisko?
En bra säsong är det nästan Japan-klass på snöfallen i västra Norge, men vilka orter håller måttet när det gäller att få varierad och rolig offpist med skaplig fallhöjd? Väderleken kan också vara nyckfull i de trakterna, med plötsliga omslag till plusgrader och regn.
Tänkbara kandidater som jag kommer på är följande:
- Myrkdalen
- Röldal
- Narvik
- Stranda
- Gaustatoppen
- Sogn och Hodlekve
- Möjligtvis Oppdal
Vet i katten om något av de ställena bräcker de tre nämnda svenska alternativen, bortsett från att Kittelfjäll är beroende av stora snömängder som inte dyker upp varje år.
Har jag missat något ställe?
En bra säsong är det nästan Japan-klass på snöfallen i västra Norge, men vilka orter håller måttet när det gäller att få varierad och rolig offpist med skaplig fallhöjd? Väderleken kan också vara nyckfull i de trakterna, med plötsliga omslag till plusgrader och regn.
Tänkbara kandidater som jag kommer på är följande:
- Myrkdalen
- Röldal
- Narvik
- Stranda
- Gaustatoppen
- Sogn och Hodlekve
- Möjligtvis Oppdal
Vet i katten om något av de ställena bräcker de tre nämnda svenska alternativen, bortsett från att Kittelfjäll är beroende av stora snömängder som inte dyker upp varje år.
Har jag missat något ställe?
Senast ändrad: