np/vildmark äventyr?

v-larsson

Aktiv medlem
np/vildmark äventyr?
tja!

var och kollade på det lokala naturbruks gymnasiet och fastnade för vildmark äventyr och undrar nu om det finns några jobb efter denna linjen dvs skidlärare, klätterguide, dykningslärare??? skullevara skitkul om jag fick svar på detta. dte är ju trots allt min framtid vi snackar om. verkar för övrigt vara en jävligt bra linje där alla lär sej dyka man får tre veckor i sälen det såkallade helvetes provet då man endast får en repstump en tändsticka och en kniv med sig ut i vildmarken och ska klara sig där 3-4 dagar. som sagt tacksam för svar

//viktor

np/vildmark äventyr?
Eftersom klätter och dyknings sporter är rätt så nya så skulle jag tippa på att de kommer finnas jobb inom detta, kanske mest utomlands..

np/vildmark äventyr?
Kom till oss här på Utsiktens gymnasieskola sitället. Vi utbildar oss bl.a till skidlärare, klätterinstruktörer osv, osv.. skitkul har vi och det är inget problem med att fixa så man får dra iväg på massa roliga grejer, t.ex. ska jag och ett par stycken till dra iväg på kitekurs efter jul med en lärare. Klätterväggen vi har i skolans idrottshall (som vi har tillgång till när vi vill) bygger vi just nu ut med en stor bouldersektion.

Ja, en grymt bra skola, hör av dig om du vill veta mer!

Mvh
Robert

np/vildmark äventyr?
verkar vara ungefär en sånn skola som jag ska gå på. vi har tillgång till de sakerna också. var hos yso konsulenten idag och nu har jag så gott som bestämmt mej att välja denna fartfyllda linjen som verkar vara riktigt trevligt.

np/vildmark äventyr?
jäklar vilken boom av roliga gymnasieutbildningar det verkar varit senaste 6-7 åren! tänk om man hade haft en massa sånt här skoj att välja på då det begav sig... lite annat än samhälls-ekonomisk...

Tillbaka
Topp