Ntn

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum

Axl

Aktiv medlem
Ntn
testade 2 åk i helgen och det funkade inte alls. Jag hoppas att den bindningen jag åkte på var alldeles fel inställd annars tror jag inte alls på NTN. Läppen på pjäxan verkade alldeles för liten, den ville inte sitta kvar i bindningen och var ordentligt skadad efter 2 åk. Pjäxan/bindningen var så hård att det var nästan omöjligt att lyfta på hälen.

Någon som testat och lyckats bättre?

Ntn
Vad hade du för pjäxa?
Jag åkte tre dagar på mina nya Scarpa TX, NTN medium och Scott P3 (nu i helgen) och det var nog det grymaste jag åkt på sen Voile Three Pin Cable med shims och plattor :-)
Hade inga problem med att pjucken inte satt fast eller glappade.
Har du någon bild på hur det ser ut?

Ntn
crispi. har inga bilder... det var test grejer som dom lånade ut i hundfjället, pjäxorna var helt nya när jag tog dom. Men att bindningen åt upp läppen tycker jag känndes ganska logiskt eftersom bindningen är så smal där trycket från pjäxan kommer. Ser dina hela ut?

Ntn
Det är inte omöjligt att det var pjäxans fel... man fick ta i som en galning för att kunna lyfta på hälen och om man väl lyckades med det så hoppade läppen ur. ingen trevlig upplevelse

Ntn
Ska dra förbi på stan och kolla hur det fungerar med Crispin så återkommer jag med en grundligare analys.
Scarpan känndes inte så hård, skulle jämföra det med T1 och en bra kabelbinding, möjligen svårt att få ner knät i skidan med det är mer possitivt än negativt enligt min åsikt.

Ntn
Anders_Nilson sa:
Möjligen svårt att få ner knät i skidan med det är mer possitivt än negativt enligt min åsikt.
Haha som sagt blir mer och mer lika alpinåkning ;)

Skall pröva NTN imorgon hoppas jag så får vi se...

//H

Ntn
nej men om den är så styv som den verkade när jag klämmde på den för två år sedan så är det väldigt väldigt nära alpinåkning och det är väl det som har varit tjusningen med telemark att det är en annan sak?

//H

Ntn
:)

Jaja, du får væl återkomma med ett utlåtande imorgon.

Sjælv får man vænta ett tag till innan man kan fælla domen. :p
Men ska bli spænnande att testa...

Ntn
Hasse sa:
nej men om den är så styv som den verkade när jag klämmde på den för två år sedan så är det väldigt väldigt nära alpinåkning och det är väl det som har varit tjusningen med telemark att det är en annan sak?

//H
jepp jag gillar snowjoggers-känslan i mina gamla slitna pjäxor mer än den stenhårda-race-pjäxa känslan jag fick med crispi pjäxan

Ntn
Hasse, vad ska du köra med för pjäxa?
Basserat vad andra har skrivit så känns det som om Crispin inte rockar någe vidare tillsammans med NTN bindningen

Ntn
Hasse sa:
Anders_Nilson sa:
Möjligen svårt att få ner knät i skidan med det är mer possitivt än negativt enligt min åsikt.
Haha som sagt blir mer och mer lika alpinåkning ;)

Skall pröva NTN imorgon hoppas jag så får vi se...

//H
WTF vem går ner med knät i skidan??
jag har aldrig legat så lågt, inte ens i stora skärande och brant backe :-) Det är bara norrmän som går ner så djupt :-)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp