Nu har jag tröttnat! Benhinnorna!

alltså alla har ju dassa problem mer elr mindre, och vad ja har sett i furom och så så verkar fulltillt pjäxan vare den enda lösningen! om du köpen en zoon, och smörjer in lite då och då, åsså beställer ud nå små silikon inlägg till smalbenen, och ett par full tillt boosters och köttar på din dom!
kanske bra med ett par shyssta skidsockar oxå!

(känner en kille som inte ens kunde åka pga hans smalbensproblem, men han provade dom grejjerna^^ och han åker för fulla muggarna hela daganran nästann nu!)

Senast ändrad:
Kanske skulle köpa en boosterstrap???
Har själv inte sånna men hört mycke bra om dom. Dom gör så att du kan dra åt pjäxorna hårdare då är det bättre för behinnorna som jag förstått det:)
Du kan ju testa söka på det på google eller freeride eller nåt.

booster-straps finns ju lite överallt, vissa pjäxor har det redan från början. Men en sak som jag har hört från en kunnig på topsport i ramundberget var att har man fått benhinneinflammation så sitter den kvar hela resten av säsongen, nu stämmer nog detta lite till & från då det verkar vara rätt individuellt, men jag tror det ligger nånting i det iaf. Har själv detta problemet, jag köpte ett par nya salomon rs mission 80 som sitter astajt, och han sa även att man ska inte ha underställ, extra sockar & liknande i pjäxorna, utan det ska vara så tajt passform som möjligt. Så nu kör jag med pjäxsockar och drar upp understället så att det ligger ovanför pjäxkanten, har inte lika ont längre, men de sitter fortfarande i.

Booster är lösningen! Har haft samma problem som dig i två säsonger , köpte ett par nordica supercharger enforcer till denna säsong, gjöt sulor och värmde pjäxorna och problemet försvann! Åker fyra dagar i veckan , ömmar bara ibland efter en hel dag men det går väl inte o komma ifrån!

HA ALDRIG SKUMGUMMI MELLAN PLÖSEN OCH SMALBENEN, DÅ FÅR DU BARA ÄNNU ONDARE!!!

Skaffa BOOSTERSTRAPS!
Den vanligaste orsaken att man får ont i benhinnorna är att an har ett litet GLAPP mellan plösen och skenbenet. Tro mig, jag har erfarenhet av det. Jag testade allt innan: Raka bort håret, tigerbalsam, skumgummi, allting!
Men du behöver bara ett par remmar som man kan spänna högst upp på pjäxan (där det oftast glappar). Det kanske låter absurt, men jag LOVOAR att det i alla fall blir bättre.
Sen ska du också ägna sommaren åt att hoppa mycket studsmatta och göra tåhävningar, då får du muskler som skyddar så att du absolut inte får ont. Att cykla är nästan det bästa. Jag cyklade en månad i Frankrike i sommras och cyklade nära på 50 mil. Jag hade ont som fan i början av säsongen, men då så bytte jag pluck till pappas gamla 80-talspjäxor och satte på ett par remmar från ett par andra pjäxor och så fick jag inte ont alls. (Kanske lite om jag landar med bakåtlut, men inget särskillt).

Om det inte funkar med allt det här så får du bara byta pjäxor tills du hittar nåt bra. Jag hade Salomon SPK Kreation (den blåa) men jag fick skitont av dem! Men sen sålde jag dem till en polare och han har inte alls ont, så du kanske ska testa ett par såna. Alla har vi olika fötter.

Lycka till!
/Jonas [a.k.a. Fjunesh]

lp91 sa:
booster-straps finns ju lite överallt, vissa pjäxor har det redan från början. Men en sak som jag har hört från en kunnig på topsport i ramundberget var att har man fått benhinneinflammation så sitter den kvar hela resten av säsongen, nu stämmer nog detta lite till & från då det verkar vara rätt individuellt, men jag tror det ligger nånting i det iaf. Har själv detta problemet, jag köpte ett par nya salomon rs mission 80 som sitter astajt, och han sa även att man ska inte ha underställ, extra sockar & liknande i pjäxorna, utan det ska vara så tajt passform som möjligt. Så nu kör jag med pjäxsockar och drar upp understället så att det ligger ovanför pjäxkanten, har inte lika ont längre, men de sitter fortfarande i.
Jag hörde från en profet att det jag citerat är kvalificerat bullshit, men "En kunning" är säkert GUD själv...

Så här löste jag mina egna problem
1.Träning, tåhävningar med vikt (1-2 KG) samt obelastat. Även en hel del vadträning.
2. Dalbello Krypton, betydligt behagligare och många möjligheter att justera efter tycke

Jag får så i början när jag ska åka, efter 1 åk så har pjäxan mjuknat upp lite.

Alla har missat att mjukare skidor skonar benen vid ojämt underlag.
Mittmonterade twintips är också bättre så man inte behöver trycka så hårt mot plösen med benen i svängarna.
Nyvässade stålkanter ger bättre grepp, vilket gör att man inte behöver pressa på plösen heller.
Endel bindningar har stödämpning inbyggt, endel pjäxor har lite gummisula som dämpar vibbrationer.

Summa kardemumma dumpa Stenmarkstilen och haka på newskool, så har du roligare också.

Tigerbalsam och afterskiöl är också bra!

Gymma allroundträning i minst 2 månader innan skidåkning.

Tillbaka
Topp