Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Nu ska jag ta steget. Jag vill bli en telemarksåkare =)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snarkoff" data-source="post: 1073843" data-attributes="member: 102373"><p>Jag skulle inte gå bredare än 100 om det är Sverige som är fokus. Gärna tip rocker men jag skulle vara försiktig med rocker bak. Jag kör på DPS wailer 99 hybrid som Sverigeskida med Rottefella Freeride. Fungerar alldeles utmärkt. Tycker Freeride är bra eftersom man kan ha samma bindning på flera par skidor och eftersom det går att flytta bindningen i längsled i tre olika positioner. Monteringsmässigt skulle jag montera plattan så att pjäxan hamnar på linjen i främsta läget så har du valet att flytta tillbaka ett eller två steg. 22 Designs Outlaw tror jag också är stabil och hållbar men den har jag inte testat. Den har bättre touringläge men går inte att justera i längsled eller flytta enkelt.</p><p></p><p>Skidmässigt skulle jag tänka mig att exempelvis Dynastar cham 97 är bra eller om du vill ha ännu lättare Blizzard zeroG 95,Dynastar Mythic, Extrem Project 100 carbon exempelvis. Antagligen funkar nästan alla skidor i 100mm-klassen riktigt bra. Ta bara inte den allra tyngsta hårdaste då det bara känns klumpigt och du antagligen inte kommer att köra hårdast i backen i alla fall. Du kan säkert hitta skidor till bra pris just nu på rean.</p><p></p><p>Jag kör med Scarpapjäxor, har TX pro nu men köper nog TX race nästa gång. Om du ska handla i Stockholm är Alpint det enda alternativet.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snarkoff, post: 1073843, member: 102373"] Jag skulle inte gå bredare än 100 om det är Sverige som är fokus. Gärna tip rocker men jag skulle vara försiktig med rocker bak. Jag kör på DPS wailer 99 hybrid som Sverigeskida med Rottefella Freeride. Fungerar alldeles utmärkt. Tycker Freeride är bra eftersom man kan ha samma bindning på flera par skidor och eftersom det går att flytta bindningen i längsled i tre olika positioner. Monteringsmässigt skulle jag montera plattan så att pjäxan hamnar på linjen i främsta läget så har du valet att flytta tillbaka ett eller två steg. 22 Designs Outlaw tror jag också är stabil och hållbar men den har jag inte testat. Den har bättre touringläge men går inte att justera i längsled eller flytta enkelt. Skidmässigt skulle jag tänka mig att exempelvis Dynastar cham 97 är bra eller om du vill ha ännu lättare Blizzard zeroG 95,Dynastar Mythic, Extrem Project 100 carbon exempelvis. Antagligen funkar nästan alla skidor i 100mm-klassen riktigt bra. Ta bara inte den allra tyngsta hårdaste då det bara känns klumpigt och du antagligen inte kommer att köra hårdast i backen i alla fall. Du kan säkert hitta skidor till bra pris just nu på rean. Jag kör med Scarpapjäxor, har TX pro nu men köper nog TX race nästa gång. Om du ska handla i Stockholm är Alpint det enda alternativet. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Nu ska jag ta steget. Jag vill bli en telemarksåkare =)
Tillbaka
Topp