Ny bräda för pist och lite park

MacMacSWE

Ny medlem
Tjena alla förståsigpåare..

Jag fick chansen att testa lite nitrobrädor förra året.. kommer doch inte ihåg vilken jag tyckte va nice.. Nu är det dax för ny bräda!

Har för mig att det va Swindle jag testade och tyckte mest om..

Jag e rookie i parken och ska jag va ärlig mot mig själv blir det mest pist..

Hur bra funkar Swindel i pist eller fick jag egentligen tycke för någn av de andra nitrobrädorna jag testade? har för mig att det fanns en eller två brädor i sortimentet som var mjukare än den jag stod på..

Plz help!

77kg 176 cm
skostorlek 42 med flowbindningar

Senast ändrad:
Swindle tror jag kommer funkar perfekt för det ändamålet! Tror en 153:a hade passat dig som handen i handsken! Skostorlek? Så du inte behöver en widebräda! :)

nice, hur bra funkar det att bomba pist med swindle?

åker iof på en gammal silence mike ranquet bräda från början på 2000-talet så det blir ju lite mjukare. iof lär det bara va positivt på egenskaperna..

kör föresten på en 158a nu.. va sjukt länge sedan jag la nån energi på bräda.. sist jag hörde va det brädan till hakan så va det coolers..

hur ska man tänka idag?

Bomba pist tror jag inte blir några problem, jag stod på bra som fan med min capita horrorscope som är väldigt mycket mjukare än den. För en blandad åkning så tycker jag mellan bröstet och hakan är lagom, pistdödning och lite offpist mellan hakan och näsan tycker jag är rätt så fina riktlinjer. Hakan känns som en "nybörjargrej", ungefär som man brukar rekomendera 20 centimeter kortare än ens egen längd i en skiduthyrning.
Men eftersom du är van vid lite längre bräda så kanske du skulle kolla på en 155 eller 157 (kommer inte exakt ihåg vilka längder de finns i) och en wide behöver du absolut inte. Ett tips till är att byta bindningar, flow har inte mycket att hurra för i min mening, kolla på Union och Flux. De har bra bindningar till bra priser.

Lycka till!

Tack för tippsen!

Varför tycker du inte om flow?

Jag personligen undrar varför inte alla har flow.. Jag är rätt plattfot vilket gör det extra skönt att få till lagom/rätt tryck varje gång man sätter i foten i bindningen..

Senast ändrad:
MacMacSWE sa:
nice, hur bra funkar det att bomba pist med swindle?

åker iof på en gammal silence mike ranquet bräda från början på 2000-talet så det blir ju lite mjukare. iof lär det bara va positivt på egenskaperna..
Jag köper din Silence för några hundralappar om du vill bli av med den!

Tillbaka
Topp