Ny bräda. Lib tech eller GNU (eller annat?)?

odla1

Ny medlem
Nu när man äntligen har fast jobb så är det dags att köpa ny bräda!

Jag har tidigare åkt på nån all-mountain-bräda av mindre känt märke. Åkt i över tio år på vad man fått av morsan på jul osv. Testade en Burton Custom som en polare hade (är väl också all mountain?) men tyckte den var för hård! Försökte butter:a men det gick inte för den sprätte tillbaka! Behöver nåt mjukare alltså!!!
Tyckte det var lite konstigt för jag väger ganska mkt och trodde att brädorna blev mjukare då!
Är 181 cm lång och väger 90 kanske. Vad har all-mountain-bärdorna (158cm långa) för flex? Och hur många snäpp bör man går ner i styvhet???

Åker mest offpist och park. Carvar inte alls mycket i pisten! Tänkte köra på ny bräda med banana och magnetraction! Bara läst att det ska vara grymt men ingen erfarenhet själv av det!
MEn ska man köra Lib tech som verkar vara the shit eller på nåt annat typ GNU? Eller finns det annat som är lika bra ?
Och sen (om man väljer lib tech) ska man då välja en skate banana eller en T.Rice?? Vill som sagt ha mjukare än min allmountain men vill inte att det ska bli för mjukt med tanke på att jag väger 90 kg. Kanske 85 om jag är nyskiten haha :cool:
nåt annat att tänka på innan man blåser 6tuss på en libtech/gnu/we??? Min skill-level är typ en bit över medel, men inge pro!!

Tycker absolut du ska kolla på Libtec/Gnu, otroligt fina brädor och magnetraction är riktigt trevligt. Dock så är det en smaksak vilken modell du ska ha!

magnatraction er grymt når pisten blir isete(akkurat som og kjøre på vanlig pist selvom det er is)
magnatraction har ikke noe og si for offpiste, da det er for og ha grep på is...
banana/rocker er vel en Elsk/hat greie, enten så elsker man det eller så hater man det. jeg synes ikke skatebanana mi var så fet så jeg kjøpte DC ply 159.25 isteden:p skulle gjerne hatt magnatraction dog:p

Jag tycker att bananen är mjuk och jag väger bara 70kg (156cm) men jag gillar lite styvare brädor. Med tanke på att du tycker att custom är för hård så skulle jag tro att banan är bättre än T.Rice för dig som ju är specad som styvare. Någon buttrande bananåkare kanske kan ge ännu bättre råd. På 90kg skulle jag dock gå upp till 160-165 minst för OP, i a f utanför Sverige. Gnu kan jag ej.

Stod o valde mellan skate bananen och nitro team gullwing, valde nitron efter att jag prövade båda då jag tyckte den svarade bättre i puder.
väger kring 75 o tog en 156a.
Men smaken är som baken, var och åkte idag och de var isigt/hårdpackad snö på kalfjället, då önskade jag mig en banan =)

Tillbaka
Topp