Ny bräda och nya bindningar

luddexd

Ny medlem
Halloj!
Ska upp och säsonga i Åre nu i vinter och känner att jag förtjänar en ny roligare bräda.
Är 180cm & väger ca 65kg

Gillar att jibba, åka park och har en rätt soft åkstil.
Just nu står jag och väljer mellan Forum Youngblood - Chilly Dog - 156 Your text to link here...

eller

Lib Tech Skate Banana - BTX - 154 Your text to link here...

tycker personligen att Forum brädan är snyggare, och visst spelar det lite roll. Men som jag har fattat det så verkar Lib Tech:en schystare.

Vad tycker ni? Är det något att ha eller ska jag ha någon helt annan bräda?

På bindningar är jag sjukt sugen på Union Force bindningarna. Your text to link here...

Kom med förslag! :)

Mitt råd till dig skulle bli: Rome artifact rocker + rome 390 boss bindningen.

Även om union gör bindningar av bra kvalitet, så tycker jag dom blivit något sjukt över hypade här på freeride!

okej! var kan man hitta brädan? tänkte köpa från junkyard men där hade de den inte. vad gör den bättre än tex forum brädan eller lib tech brädan? :D

annat förslag sätt pa en stabil klassisk burton cartel i restricted version (som har fetare hälstraps) ... den är iof inte sa snygg i ar rent färgmässigt... finns ju coolare färgade bindningar än den... typ den där forum ena foten bla och andra gul....

köp fran blue-tomato.at eller hot-zone.tv exempelvis.... de är ju typ 800 spänn billigare än junkyard..förvisso kommer väl säkert fraktpaslag till....

ah sant cartel funkar ju alltid. blev helt såld på boss bindningarna dock. men de fanns bara i L/XL. så frågan är om de inte blir för stora.. :( har 43 i skostorlek, kanske kan gå?

Någon som har erfarenhet av rome artifact rocker brädan eller Forum Youngblood? Jobbigt när man inte har chansen att testa..

luddexd sa:
ah sant cartel funkar ju alltid. blev helt såld på boss bindningarna dock. men de fanns bara i L/XL. så frågan är om de inte blir för stora.. :( har 43 i skostorlek, kanske kan gå?
grymt fräsch färg! vet inte rome's storlekar men i fallet burtonbindningar skulle ju 43 vara typ medium (om inte stort stor sko) men funka i large med (med risk for sàmre centrering pa bràdan)... om du brukar ha medium och det funkar skulle jag inte kopa large...

sant.. har iofs 45:or nitro anthem tls boots, men tror att nitro har lite mindre skor för jag har inte så stora när jag har åkt i andra boots. hotzone storlekstabell vågar man chansa på boss bindningarna ändå? sjukt stiliga, går väl alltid att reklamera ;)

om du inte har nagon affär du kan tjyv-prova innan sa kan du ju alltid testa...värsta fall far du ju uttnyttja 2-veckors-internetköp angerrätten och skicka tebax men det kostar ju iof frakt da.... klart i vissa fall (iaf 43) är ju medium troligtvis optimalt men det betyder ju inte att L inte skulle funka bra det med.....45 är det a andra sidan för litet med medium....

Senast ändrad:
Jag körde på bananen förra säsongen. Nu kör jag på youngblooden och jag tycker faktiskt younblooden är fetare. har i och för sig inte testat några större kickers en men det känns inte som om det borde va några problem.
Så enligt mig kör på youngblooden och smacka på ett par union contact bindningar, om du tycker det är kul att matcha lite, sen har du en skjut bra och snygg bräda :)

Du behöver definitivt inte en så lång bräda då du inte väger nånting, skulle kunna köra en 150-153 max . Union force är dock en rätt så styv bindning om du själv är soft och vill jibba runt, välj union contact om du vill köra union, mjukare flex och bindningen är gjort för rockerbrädor vilket du är inne på att köra .

Tillbaka
Topp