Ny bräda, YES Pick your line (PYL) 2018

Konstigt2

Medlem
Tjenix! Kände förra säsongen att min bräda inte var rätt för mig. Har nu en K2 Standard 155 cm. Vill ha en längre, hårdare bräda. Mer anpassad för carving och puderåkning.

Hittade då YES PYL 2018 (ngn av 160W, 162, 165). Någon som spontant vet någon anledning till att inte välja denna? Snöade (pun intended) in på YES efter jag läst mycket om YES Standard 2017. Dock så lockar inte 2018-modellen.

https://www.yesnowboard.com/products/pick-your-line

Verkar vara en bräda många gillar och rekommenderar även om jag tycker att årets grafik riktigt sömnig. Annars är årets och förra årets Optimistic en grym bräda också om det nu måste vara Yes.

Tror det kommer bli kanon med några färgglada klistermärken på bara :)

Tittar jag på dessa två och jämför egenskaper genom thegoodride.com-reviews så tror jag helt klart på PYL för mig.

Blir nog ett köp från Blue Tomato inom några dagar. Ca 6000 kr inkl frakt. Bättre än så kan jag inte hitta.

Jag är 183 cm / 72 kg och tror att 165 vore bäst för mig men endast 159/162 finns hos B T. Så 162 isf.

Senast ändrad:
Jag har en PYL från 2012 och är riktigt nöjd med den. Om man tittar på "Overall rating" på thegoodride.com så kan jag bara instämma. Fantastikt skön att carva med, bra i offpist och tål verkligen högre farter.
Sen tror jag att modellen har ändrats en del över åren, med det borde ju iaf inte göra den sämre. :-)

Jag är 180cm / 76kg och kör på en 161cm, skulle nog kunna köra på några cm till men det har inte känts nödvändigt. Därmed tror jag att 162 funkar bra för dig.

Sagt och gjort, beställd!

Finns en svensk distributör, whitedot.se. De hade dock bara 159-modellen.

Ser nu att efter min beställning har inte Blue Tomato några fler, out of stock på 162. Puuh!

Tillbaka
Topp