Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Av de du räknar upp skulle jag välja Allian. Inget av märkena ligger dock särskilt långt framme när det gäller konstruktion och design. Allian och Forum lever mycket på sina grymma team och Sims lever på gamla meriter. Alla levererar dock hyfsade snowboards, men inget utöver det vanliga.
Ett hett tips från mig är Glissade All Mountain, 154W eller 158W.
Skulle nog säga att du inte ska lyssna på nån av grabbarna som skrivit innan. Jovisst man kan säga köp det märket för att det är grymt, eller "det" märket för det är dyrast!
Ett tips till dig är att gå till en butik och tala med nån på plats. Kolla in nån bräda du gillar designen på och hör med säljaren vad brädans egenskaper är.
Men visst jag håller med grabbarna innan om att du ska satsa på ett stort känt märke. Tex. Allian, Burton eller Rossignol. Ja nått bra märke med ett stort erfaret team under sitt bälte.
Burton - Störta märket i världen på brädor har nått för alla.
Sims - bra på vad de gör...men går dock lite på gamla meriter.
Salomon - ett skidföretag i grunden men med stor erfarenhet bra kvalitet.
Allian - Stora åkare som gått ihop och startat ett företag med grymma brädor?
Men satsa på en bräda med bra svikt, en bräda som passar din åkstil.
En bräda som passar den stilen du skriver i ditt inlägg är ju Custom brädorna från Bruton.
Mvh en som jobbar med att sälja brädor och skidor.
Undvik Forum. Även om de utvecklats, så litar jag inte på deras kvalitet.
Intressant att ni säger att Allian lever på sitt team. Är det inte tvärtom, dvs deras stora svaghet? Ingemar må ha varit en av världens absolut bästa åkare under mitten av -90 talet, men sedan dess har han inte gjort mycket. 90% av unga åkare idag vet knappast ens vem han är. Resten av teamet (förutom Kale Stephens)kan man klassa som "washed up". Personligen tycker jag detta är det bästa med Allian. Ett gäng polare som åker tillsammans. De kunde använda en helt annorlunda inriktning på marknadsföringen a la Sims, Forum etc., men de kör sin egen stil. Low-profile. Respect.
Det jag menade med att Allian lever på sitt team är väl mer som du skriver, "på deras erfarenhet". Även om backman och grabbarna är lite "ute" i dagens snowboardkretsar så är ju i alla fall backman en levande legend. Han var en av de åkare som gjorde sverige till en av de stora nationerna inom brädåkning.
Och det du skriver om att 90% av unga åkare idag inte känner till Ingemar är en gissning från din sida skulle jag gissa på? eller menar du unga = under 12år eller? För jag känner en hel del unga åkare som avgudar Backman och det va inte så himla länge sen man fick se Världens Högsta Backside Air på Tv-sporten. Det må kännas som en evighet sen men alla som jag känner som kan stå på en bräda vet vem han är.
Nog med hyllningar till en av de stora. Jag tror att alla åkarna som du kallar "föredettingar" har mängder med erfarenhet som kan hjälpa deras märke att bli ett av dem stora (om det är det som dom vill).
Vem skulle du starta ett snowboard märke med om du va i branschen, en ung kille med lysande framtid inom sporten? eller en kille som kan allt om sporten och har varit proffs i flertalet år?
Hmm jag vet inte vad du skulle svara på frågan men jag skulle ju ta killen med erfarenhet så jag hade nått att grunda mitt märke på. bara en tanke...
Men håller helt o hållet med dig när det gäller Low-profile stilen...den är respektfull! Men vill man bli nått stort å andra sidan så gäller det ju att gå ut o skrika lite och visa att man finns. Det är lättare att bli bortglömd om man ligger tyst i ett hörn, än om man står högst upp på en bro o skriker. =)
Nikzo, blir bara lack av att läsa din skit, du jobbar säkert på stadium. Hur kan du rekomendera någon att titta på designen ??? Där dör ju allt förstånd i inlägget....
Och än värre, du säger att killen inte ska lyssna på vad vi säger? Har du en aning om vad jag jobbar med? Och Doughboy är nog den kille jag har mest respekt för på detta forumet när det gäller brädkunskap, han kan fler märkens linjer utantill än vad du och jag är år gamla.....så snälla, chilla lite med spydigheterna!
De flesta märken gör ju rätt bra brädor nuförtiden. Ta den som du får bäst deal på!
Kan rekommendera Allian, de gör faktiskt bra brädor, med carbon och sintrade die cut belag etc etc.. Dessutom har de 2 års garanti, till skillnad mot de flesta andra märken som har 1 års garanti. Skulle inte kalla deras team för "washed up". De har ju bl.a. Stefan Karlsson, Babs och Kale Stephens på sitt team.
forums brädor är ju underbara... har förra årets peter line. visst reglagen för bindningarna gick sönder i början av sesängen men pratade med Forums distrubitör och nästa dag hade jag nya som det bara var att sätta i och sedan iväg och åka. helschysst. I övrigt har brädan pallar alltfrån railbails till stenhugg utan att ta rejält med skada...
Forums brädor brukar man kunna få 1000 kr billigare än en motsvarighet hos burton och burton får du fan inte mer av...
Sims brädorna med Jenna och andra superstars på är ju hur mysiga som helst.
Man skulle ju inte tacka nej till den limiterade topplessversionen signerad av jenna. ho ho ho...