Ny cykel för max 15 k (dirt, streethoj)

anton1994

Ny medlem
Tja, ska nu köpa ny hojj, vad tycker ni och vad har ni för cyklar? Cyklar en jävla massa men det står nu mellan att bygga en egen sururban eller köpa en Ns metropolise 1, metron ligger ju på 12.500 typ. Tips på andra bra hojjar så nämn dem!

Tjena!

tänkte bara säga att min lillebror har en Kona Cowan till salu, den är i princip nyskick.
han fick den sen ställdes den undan.

kan den va intressant? torr att han ville ha typ 10. kanske förhandlingsbart.
har för mig att han köpte den för 15500:-

hörs!!

Har du pengar att bygga en egen så gör de! men ja tror inte du klarar dig på bra saker för 15k? Va jag har hört så ska metriopolisen vara riktigt skön. Jag skulle rekommendera en Bears Bike om du får tag på en. de är koreanska cyklar eller nått sånt och det är proffs som bygger dom och dom verkar vara sjuukt bra men vad vet ja? Satsa på att bygga en egen, blir alltid bäst (: Lycka till.. har själv en suburban ihop byggd (: kanske nått att ha?

Senast ändrad:
Köp min NS för 8k och byt ut de som du tycker behövs för resterande 7k!
Byggde ihop den för ett år sedan sen har den i princip bara sått, la cykligen på hyllan så att säga...
Vid snabb affär slänger jag med en extra drop of 1 ETA 150mm gaffel och en mer delar!

den här har jag precis köpt och jag är riktigt nöjda faktiskt.. mer prisvärd ram får man leta efter... (ns traffic)

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=32951

bygg på den med en sån här gaffel:

http://bikesandparts.se/index.php?p...tegory_id=99&option=com_virtuemart&Itemid=109

och sen kör du ss och utan frambroms så får du ned både vikt och pris.. jag tänkte para ihop min traffic med delar från shimano slx, blir nog en grym kombo och väldigt prisvärt.. här kan du läsa lite om ett test på SLX-serien:

http://www.chainlife.se/2210-shimano-slx-forsta-titten

du borde få allt en bra bit under 15k..

Tjena,

För 15 lappar får du inte en sån jäkla höjdar cykel om du ska ha den ny eller bygga med endast nya grejor. Mitt förslag är att köpa dig antingen en beg cykel eller så köper du kanske just den ramen du vill ha och andra begagnade grejor eller så. Du förstår hur jag menar?

Blk mrkt cykeln som är länkad en bit här ovan är fina grejor!

Lycka till!

köp min svinlätta (knappt 12 kg) hoj för lite billigare vetja! grymt bra hoj som du kan bygga vidare på sen kanske(om du tcker att det behövs) ;)

Senast ändrad:
tjena

hur gick det? har du kollat upp något mer angående hojen? ett hett tips är att maila olika butiker angående deras hojar. ofta har dom bra koll på vad som passar osv..

Om du vill köra på en budget variant så är NS holy riktigt grym. kostar under 7000 och klarar allt inom dirt... www.bikesandparts.se verkar ha den inne..

är typ samma ram som den jag byggt ihop, ns traffic.. riktigt finfin!

förresten, kona är väl lite sådär ballt nuförtiden? kommer ihåg att alla kids i stockholm körde omkring på dom för tre-fyra somrar sedan.. skönt att bli av med dom. sen kom Scott och förpestade världen... kan inte folk köpa snygga, clean hojar, istället för att följa efter "mainstream"-massan.. NS kanske inte är världens minsta märke men dom görs iaf av ett coolt gäng i polen..

www.nsextreme.com

tjena

hur gick det? har du kollat upp något mer angående hojen? ett hett tips är att maila olika butiker angående deras hojar. ofta har dom bra koll på vad som passar osv..

Om du vill köra på en budget variant så är NS holy riktigt grym. kostar under 7000 och klarar allt inom dirt... www.bikesandparts.se verkar ha den inne..

är typ samma ram som den jag byggt ihop, ns traffic.. riktigt finfin!

förresten, kona är väl lite sådär ballt nuförtiden? kommer ihåg att alla kids i stockholm körde omkring på dom för tre-fyra somrar sedan.. skönt att bli av med dom. sen kom Scott och förpestade världen... kan inte folk köpa snygga, clean hojar, istället för att följa efter "mainstream"-massan.. NS kanske inte är världens minsta märke men dom görs iaf av ett coolt gäng i polen..

www.nsextreme.com

Tillbaka
Topp