Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ha ha det hade varit nåt det ;-)Heddious sa:eller hur, den är superseg. men nackdelen med ankare (eller att öka farten på knappliften) är väl att det är mer svårhanterligt för ovana åkare. ska vi gissa på att den i slutändan blir ett rullband med vindtunnel? :D
Ja det finns ju för- och nackdelar med allt. Knapp är ju enklare. Men jag funderar verkligen på vad det kan innebära för köerna framöver när kapaciteten är så bra överallt, men inte vid toppliften. Sen har du absolut rätt i att Hovde Express kanske snarare blir mer av en bypass än Hovdebanan var, så det kanske rent av minskar trycket på toppliften. Det får visa sig helt enkeltbootfitta sa:Rent krasst så behöver man ju inte byta ut toppliften, av just den anledningen att den låter småbarn/nybörjare enkelt ta sig till toppen, medan vi andra kan åka barnexpressliften-->turisten-->Hovde Express. Så ganska enkelt att ta sig till toppen för alla riktningar.
Orsaken till att man har åkt knappliften upp är ju nästan enbart att Hovde har varit så långsam så det lär minska trycket på toppliften rejält, skönt att sista riktiga flaskhalsen just nu byggs bort.MarDwho sa:Ja det finns ju för- och nackdelar med allt. Knapp är ju enklare. Men jag funderar verkligen på vad det kan innebära för köerna framöver när kapaciteten är så bra överallt, men inte vid toppliften. Sen har du absolut rätt i att Hovde Express kanske snarare blir mer av en bypass än Hovdebanan var, så det kanske rent av minskar trycket på toppliften. Det får visa sig helt enkeltbootfitta sa:Rent krasst så behöver man ju inte byta ut toppliften, av just den anledningen att den låter småbarn/nybörjare enkelt ta sig till toppen, medan vi andra kan åka barnexpressliften-->turisten-->Hovde Express. Så ganska enkelt att ta sig till toppen för alla riktningar.![]()
Flaskhalsen blir väl kön i Hovdestugan istället ;-)Stefans sa:Orsaken till att man har åkt knappliften upp är ju nästan enbart att Hovde har varit så långsam så det lär minska trycket på toppliften rejält, skönt att sista riktiga flaskhalsen just nu byggs bort.MarDwho sa:Ja det finns ju för- och nackdelar med allt. Knapp är ju enklare. Men jag funderar verkligen på vad det kan innebära för köerna framöver när kapaciteten är så bra överallt, men inte vid toppliften. Sen har du absolut rätt i att Hovde Express kanske snarare blir mer av en bypass än Hovdebanan var, så det kanske rent av minskar trycket på toppliften. Det får visa sig helt enkeltbootfitta sa:Rent krasst så behöver man ju inte byta ut toppliften, av just den anledningen att den låter småbarn/nybörjare enkelt ta sig till toppen, medan vi andra kan åka barnexpressliften-->turisten-->Hovde Express. Så ganska enkelt att ta sig till toppen för alla riktningar.![]()
Ajdå! Fy fan vad trist. Hoppas de reder sig och får igång verksamheten igen.bootfitta sa:På tal om Vemdalen så dök det här upp i länstidningen: http://www.op.se/blaljus/brander/sportshop-i-klovsjo-forstord-i-brand
Det e ju faktiskt inte helt sant. Grizzly Express med tillhørande nedfarter ær væl ett nog så bra exempel på inversteringar som gjorts och som har gjort ganska stor skillnad i Bjørnrike! Den svæljer sjukt mycket folk och det e sællan køer ens under jultider vilket det va innan på ett helt annat sætt!ALPINBUTIK sa:I Björnrike har de inte lagt en krona om man undantar barnområdet och parken de senaste fem åren
Det är 5 år sen Grizzly invigdes sånär som några månaderPowWing sa:Det e ju faktiskt inte helt sant. Grizzly Express med tillhørande nedfarter ær væl ett nog så bra exempel på inversteringar som gjorts och som har gjort ganska stor skillnad i Bjørnrike! Den svæljer sjukt mycket folk och det e sællan køer ens under jultider vilket det va innan på ett helt annat sætt!ALPINBUTIK sa:I Björnrike har de inte lagt en krona om man undantar barnområdet och parken de senaste fem åren
Det är väl iofs så men så som B-rike ser ut idag tror jag man täcker de flesta behov som finns för de som söker sig dit. Självklart vore lite innovation välkommet men jag som haft hus där uppe sedan innan Grizzly öppnade kan se skillnaden som den gjorde och den viktiga funktionen som den utgör idag. Man hade kunna slänga ut Björnliften mot ngt vettigare, absolut, men som det ser ut idag så tror jag man, som sagt, täcker mycket av det som de( i de flesta fallen) barnfamiljerna söker. Vill man ha lite mer tar man sig till Vemdalen och Skalet. Får lite känslan av att man avvaktar hur allt blir med Örndalen framöver oxå... Om det mot förmodan inte lir något där till slut så kanske man ska se vilka möjligheter det finns i Björnrike.ALPINBUTIK sa:Det är 5 år sen Grizzly invigdes sånär som några månaderPowWing sa:Det e ju faktiskt inte helt sant. Grizzly Express med tillhørande nedfarter ær væl ett nog så bra exempel på inversteringar som gjorts och som har gjort ganska stor skillnad i Bjørnrike! Den svæljer sjukt mycket folk och det e sællan køer ens under jultider vilket det va innan på ett helt annat sætt!ALPINBUTIK sa:I Björnrike har de inte lagt en krona om man undantar barnområdet och parken de senaste fem åren
1988 byggdes Björnvallen. 2003 förlängdes storslalombacken 100 talet meter. 2010 byggdes Grizzly , Riket . och Kojak. Inte mycket som har hänt på 27 år, Jo 1989 byggde jag ett hus på BlåbärsvägenPowWing sa:Det är väl iofs så men så som B-rike ser ut idag tror jag man täcker de flesta behov som finns för de som söker sig dit. Självklart vore lite innovation välkommet men jag som haft hus där uppe sedan innan Grizzly öppnade kan se skillnaden som den gjorde och den viktiga funktionen som den utgör idag. Man hade kunna slänga ut Björnliften mot ngt vettigare, absolut, men som det ser ut idag så tror jag man, som sagt, täcker mycket av det som de( i de flesta fallen) barnfamiljerna söker. Vill man ha lite mer tar man sig till Vemdalen och Skalet. Får lite känslan av att man avvaktar hur allt blir med Örndalen framöver oxå... Om det mot förmodan inte lir något där till slut så kanske man ska se vilka möjligheter det finns i Björnrike.ALPINBUTIK sa:Det är 5 år sen Grizzly invigdes sånär som några månaderPowWing sa:Det e ju faktiskt inte helt sant. Grizzly Express med tillhørande nedfarter ær væl ett nog så bra exempel på inversteringar som gjorts och som har gjort ganska stor skillnad i Bjørnrike! Den svæljer sjukt mycket folk och det e sællan køer ens under jultider vilket det va innan på ett helt annat sætt!
Björnliften lär inte bytas på lång tid, finns inget behov för en 6-stol upp till de svåraste backarna i en så familjedominerad anläggning som Björnrike.PowWing sa:Man hade kunna slänga ut Björnliften mot ngt vettigare, absolut, men som det ser ut idag så tror jag man, som sagt, täcker mycket av det som de( i de flesta fallen) barnfamiljerna söker.