J_Gabrielsson
Medlem
Ny laptop för redigering till alperna, help a brother in need!
Tjenare! innan ni börjar whinea om att det redan finns trådar ang. dator till redigering osv så känns det som att jag behöver mer personliga svar än vad jag hittade 
Alltså. Jag och några polare ska till alperna (mayrhofen) till vintern jag har nyligen fått upp intresset för film/redigering och det känns mer lockande att fara dit och göra en fet video än skälva åkningen. Problemet ligger bara i att jag inte har någon dator att ha med mig då jag gör all redigering här hemma på min stationära dator som känns lite tung att bära med sig
jag är inställd på en bärbar dator med specs nog bra för att klara sony vegas 12, ps och lite adobe aftereffekts.
Budgeten ligger på cirka 10 000 har inget problem med att köpa begagnat.
Jag vill då ha minst 8gb ram helst en mindre ssd hdd men sen vet jag inte riktigt vad som behövs för videoredigering inom datorspecifikationer.
Jag har inga problem med tex macbook.
Någon som har en bärbar dator som klarar av redigering utan större problem (som inte koster 20 000+) skriv gärna är sjukt tacksam för svar!
Jag redigerar filmer från gopro, och canon eos 600d
Alltså. Jag och några polare ska till alperna (mayrhofen) till vintern jag har nyligen fått upp intresset för film/redigering och det känns mer lockande att fara dit och göra en fet video än skälva åkningen. Problemet ligger bara i att jag inte har någon dator att ha med mig då jag gör all redigering här hemma på min stationära dator som känns lite tung att bära med sig
Budgeten ligger på cirka 10 000 har inget problem med att köpa begagnat.
Jag vill då ha minst 8gb ram helst en mindre ssd hdd men sen vet jag inte riktigt vad som behövs för videoredigering inom datorspecifikationer.
Jag har inga problem med tex macbook.
Någon som har en bärbar dator som klarar av redigering utan större problem (som inte koster 20 000+) skriv gärna är sjukt tacksam för svar!
Jag redigerar filmer från gopro, och canon eos 600d
Senast ändrad: