Ny lift i Myrkdalen, Voss.

JSellberg

Medlem
Efter flera år av stora investeringar, bland annat ett hotell i fjol, så kommer nu i vinter expresslift nummer två.

Det blir på baksidan av den nuvarande anläggningen, och man kommer att anlägga flera nya nedfarter till liften.
Priset på 60 miljoner ger tecken på att den blir rejält påkostad med bubblor och garage, samt kanske även sätesvärme.

Anläggningen är redan fantastisk,i min mening, och detta kommer bara göra den bättre.
Den enda nackdelen är väl att riktigt bra friåkning nu blir väldigt lätt tillgänglig för alla.

Mer info finns på Friflyt: Fri Flyt

Senast ändrad:
Ett fantastiskt ställe är det. Kan dock vara en chansning att åka dit. Tror inte jag varit på ett ställe som haft så skiftande väder och snöförhållanden under en vecka. Trots det hittade dottern och jag fin offpist varje dag. En liten varning för treewells...dottern hamnade med huvudet ner i en sådan och förväntade sig en björnattack :)
Är dock inte så säker på att nya liften kommer tillföra så mycket. Där det nu anläggs röda/svarta pister var ju fin offpist tidigare och lätt åtkomlig från Myrkdalsexpressen. Längre ut skiers right, (vilket tidigare krävde en promenad på en kvart längs vägen upp tillbaka till centret) är det mest blått. Men jag håller med att det öppnar sig för turande/hikande västerut.

Snödjup

Tillbaka
Topp