Ny Park I Stendalen - Åre

JimJim

Medlem
Tja!

Tänkte berätta för dom som är sugna att Åre nu har en park. Den består av ett stepup (10 m platå) ett stepdown (12 m platå) och en corner av modell mindre. Inga rails och boxar uppsatta än. Parken är provisorisk och ligger i stendalen på högzon.

Tack Laffa och Gotte!!!

Stay Fresh!

/Jim

Najs har dom den parken öppen nu? Jag va inne just och kollade men det stod inget om en ny park iaf vad jag inte kunde se

Nej den är väl kanske inte så greger (läs officiel(stavning?)) så dom har den säkert inte på sidan men den finns där tro mig... Puss

infon finns uppe på skistars hemsida nu såg jag..
Så man skulle väl kunna kalla det officiellt! haha

Vi var och letade efter den parken i lördags, alla liftvakter sa olika saker men vi hittade den iallafall inte :(

Parken ligger lifters left i stendalen! Har byggt upp tre nya hopp vill säga en röd linje 5-8m platåer..

det finns ju en liten railpark lr vad man ska kalla det brevid barnbacken i rödkullen...

finns några sköna boxar där.

Det låter hur skönt som helst. Det är synd att det kostar så mycket att åka till åre iallafall om man inte har jobb man har inte råd att åka hehe..Pz over and out!

fan va niiice:) åker upp i morgon.. kommer det att komma upp nå rails eller boxar? någon som har koll på läget?=)

det finns lite boxar å rails i bräcke om man åker in i röda å sen lilla vägen imellan röd å svart line

japp som sagt 5 hopp + corner. 1.a hoppet i svarta är såå jääävla skönt, inga hårda landningar, kicken är stört skön och innrunnen är perekt.. vad mer kan man säjja..

Bilder från parken i Stendalen:

2007-01-07-9.jpg

2007-01-07-10.jpg

2007-01-07-11.jpg

2007-01-07-12.jpg

http://www.skistar.com/are/svenska/skidakning/are_dreampark/index.app

Senast ändrad:
Hah, letade lite smått idag.. hittade inte.. men imorgon blir de nog av att se till att hitta den... Känner mig som värsta turist... vilket jag ifs oxå är :)

Men hur är de med blåsten där uppe? Ligger de på rätt sida, 18m/s som de var på skutan idag är inte riktigt bra förhållande för hoppa lite :(

Får vi ett svar på det, laffa å gotte..?

Blir den kvar eller rivs den när bräckes park kommer igång..?

Det vore fint att ha en låg och en högzonspark i Åre eller hur!! Självklart så ska vi sträva efter att ha kvar parken i Stendalen resten av säsongen. Vi håller även på att bygga en pipe i Stendalen allt i natur snö..Fint va!!!

Mycket trevligt!!

Det vore ju helt kanon att ha igång två stycken parker hela säsongen..

Nice med en pipe också!
Bra jobbat.

i helgen då jag var i åre var det ett tunt lager is som täckte större delen av bräcke. Såg inga stora sprutade högar än iaf, men det har ju varit så jäkla varmt. Sen vore det schysst om dom ställde railsen i rödkulle där det lutar neråt iaf...

No1Mikael sa:
Hah, letade lite smått idag.. hittade inte.. men imorgon blir de nog av att se till att hitta den... Känner mig som värsta turist... vilket jag ifs oxå är :)

Men hur är de med blåsten där uppe? Ligger de på rätt sida, 18m/s som de var på skutan idag är inte riktigt bra förhållande för hoppa lite :(
hehe ;)

Tillbaka
Topp