Ny park till väst-värmland!

Granum

Ny medlem
Hallå, parken som ska byggas ligger i skidorten Valfjället. På grund av den stora slalom traditionen inom klubben så har ledningen bara tillåtit en mindre satsning, men det är ju helt klart ett steg i rätt riktning och jag tror det kan bli grymt!
Det som det satsas mest på i år är en railpark som kommer byggas i nedfarten Hackspetten som breddades något inför förra säsongen.
Det kommer även att satsas på en utbyggnad av big-jumpen som fanns där sedan tidigare. Tanken är att bredda landningen och bygga två kickers på den, en för nybörjare och en för de något mer avancerade. Finns även planer på några fler, lite större permanenta hopp högre upp i backen. Hur hoppen kommer att se ut beror förstås på när och hur mycket snö det kommer, men jag och vi andra som är engagerade i satsningen har goda förhoppningar att få fina resultat så alla jibb o hoppsugna slipper åka så jävla långt!

Ses där i vinter, hör av er om de är nåt ni undrar över!

Fett, fasst kankse känns lite dumt att ha den i hackspetten ? förra året va de väll inet sprutat där alls ? fasst om man sprutar där så kan de bli jäääävligt bra !
Typ först två big ju8mps i rad å sen det långa raka rajjlet å sen boxen somstår mitt i stora backen typ å sen det kinkade röret ?? skulle ju av nice som fan

Tror hackspetten kommer fungera rätt bra till det vi tänkt, såklart skulle vi gärna sett att vi fick använda större delar av anläggningen, men pratat med ledningen och de skulle fixas så de sprutades snö där iår :) Men kink ja la ett inlägg i din gästbok du kan ju kolla där om du vill ha reda på lite mer!

Ett litet PS också: De sprutar snö i Valfjället som galningar nu och som det ser ut så kommer det öppna till nästa helg!

Tillbaka
Topp