Ny pistbräda

Neumann

Ny medlem
Ny pistbräda
Jag funderar på att skaffa ny bräda (och bindningar...), har bara haft en begagnad skräpbräda och en Salomon Shade innan. Är 180, väger 83 och är en helt okej åkare som mest åker pist. Vore trevligt med ett par bra förslag.

Ny pistbräda
Som du kanske har sett på andra trådar i forumet gillar jag Dupraz brädor. De är gjorda för carving i pist och freeride. Sjukt bra tycker jag! Sök på DUPRAZ i forumet så hittar du mer info.

Ny pistbräda
Det är för att fårskocken åker Burton. Och jag är för lat för att recensera min Element som dessutom är några år.

Men så här då, ska du ha det absolut styvaste du kan hitta för att jaga runt i pisten, köp inte element. Ska du ha en medelstyv bräda med grymt kantgrep och en minimal taper och lätt setback som dessutom duger till annat på berget så köp en Element. Egentligen är den nog ganska lik KT-22 fast med KT-22 kan du få magnetraction (skitbra i pisten) och, om du vill, rocker (personligen tveksam till det för piståkning men Doughboy borde ha hunnit testa KT-22an i nära mach-hastighet vi det här laget). Never summer hittar du hur mycket recensioner som helst på om du googlar.

Ny pistbräda
Nu har jag kört min Smokin KT-22 166W i två dagar och konstaterar att det är en mycket potent friåkningsbräda. Superstabil i höga farter och mycket bra respons när man pressar den i svängar. Den släpper inte skäret förrän man vill att den ska släppa. Smokins version av Magne-Traction ger mycket bra grepp. Flytet i puder är klockrent tack vare rocker i nos och tail. Jag ska köra min Lib-Tech Litigator 172 imorgon för att få en bra referens.

Ny pistbräda
Skyller det långsamma svaret på att jag kortslöt modemet. Bra jobbat, jag vet.

Tack för tipsen! Det lutar lite åt en Smokin KT-22 onekligen. Ska man satsa på 166? Är 180, väger 83 kilo. Har dock små fötter, 42, W känns kanske lite onödigt då?

Och någon som har förslag på bindningar till denna?

Senast ändrad:
Ny pistbräda
KT-22 166 finns ju i vanlig bredd också, 25,3 istället för 26,6. Beroende på vad du prioriterar så tycker jag att både 162 och 166 passar dig bra. Det är mer en smaksak än en fråga om vad som funkar.

Tillbaka
Topp