Ny skida 170 - 175 (brukar hyra Völkl Code Motion)
Hej! Jag (75 kg, 187cm) är en nybörjare som för fjärde gången fick ett par "Völkl Motion Code" på 175 cm i handen. Har alltid gått på korta nybörjarskidor tidigare (typ atomic tiger), men kände att völkl var ett steg i rätt riktning. Främst för att jag hade riktigt kul i högre hastigheter. Dock kände jag mig fruktansvärt malplacerad såfort uppåkta backar med snövallar eller smala branta partier dök upp.
Har ni några tips på skidor jag kan spana in som fortfarande ger mig leklust i högre hastigheter men kanske är lite bättre lämpade för tillfällen då korta snäva svängar dyker upp? Med tips menar jag, ska jag fortsätta be om renodlade onpiste skidor som är styva eller ska jag be om någon annan typ av skida/längd/hårdhet?
Har ni några tips på skidor jag kan spana in som fortfarande ger mig leklust i högre hastigheter men kanske är lite bättre lämpade för tillfällen då korta snäva svängar dyker upp? Med tips menar jag, ska jag fortsätta be om renodlade onpiste skidor som är styva eller ska jag be om någon annan typ av skida/längd/hårdhet?