Ny snowboard/bindning/boots, F. Elite VS. B. Clash

vhogea

Ny medlem
Nu hänger det på följande på lördag, ska köpa ny bräda inför säsongen
och Active ett snowboardställe i v-ås har 30% på det mesta och 50% på flow-bindningar.

Nu vill jag köpa något riktigt schysst som ska räcka ett par år.
Det hänger mellan Burton Clash 162 (efter rea 2500 kr) eller Forum Elite 163(efter rea 3360 kr).
Clashen köps då med Burton Cartel bindningar (kommer inte ihåg priset, men rea) och Burton-boots och Eliten köps med Flow AMP-5 (halva priset ca 700) och Burton-boots (efter rea runt 1000-1600kr).

Vilket paket ska jag välja??

1. Burton Clash med Burton Cartel och burtonboots ;)
2. Eller Eliten som jag tycker verkar vara mer prisvärd, med ett par amp-5 och riktigt sköna burtonboots.

Har åkt i ett år och det är dags för att uppgradera sig från 140 Crazy Creek som ligger hemma.
Är 183-184 cm och väger mellan 78-82 kg (det hoppar).
Åker främst pist men vill ha möjlighet att kunna åka lite park och off-pist i framtiden.

Jaja, ifall ngn nu undrar:

Det blev Forum Elite 163 med Forum Elite bindningar och Northwave Kevin Jones boots.
Fick allt för 6500 med lite rea och prut. Det är rätt schysst då listpriset låg på 9800, allt blev t.o.m. billigare än på Blue Tomato..

Det är dags att testa allt på lördag, sjukt sugen.. :D

tur, enligt mig, att du inte köpte flowbindningar. du hade nog tyckt att de är sämre efter att du utvecklats i din åkning (så var det för mig iaf). trevlig vinter på dig ock

Vart fick du ner priset så mycke ? :S

jag är oxå ute efter en schyst forum bräda och bindningar :)

Tillbaka
Topp