Tips om snowboard + boots + bindningar

mgcarls

Ny medlem
Tja!

Funderar starkt på att köpa mig egna grejer nu, efter ett flertal år av att ständigt hyra.

Det jag är ute efter är lite feedback på det alternativet jag överväger, om det är det "optimala" eller om det finns andra alternativ som är bättre/mer prisvärda.

Kan tillägga att jag enbart kör freeride, mest i pisten men det blir några vändor ut i pudret med. Har kört snowboard sen jag var liten och skulle vilja klassa mig själv som 6/10 i skicklighet på just freeride. Jag gillar när det går fort och att känna hur brädan skär i backen. Som jag förstått det bör jag sats på lite hårdare utrustning.

Jag är 198cm lång och väger 100kg, skostorlek 46 (om det nu har någon betydelse). Jag är ute efter grejer som jag kommer kunna använda i många år framöver, kan kalla det en "långsiktig investering".

Det jag tänkt mig är detta sett:

Snowboard:Nitro Pantera 169cm wide (ca 5000kr)
Boots: Burton Driver X (ca 3000kr)
Bindningar: Union Force (ca2500kr)

Så vad tror ni? Är det värt att satsa på detta eller finns det bättre alternativ?

(Ny på forumet så hoppas jag placerat tråden rätt)

Kolla på eller prova om du kan 32's boots och jämför med Burton. Jag testade och jämförde och för mig personligen var skillnaden enorm i 32's favör.

Men överhuvudtaget på boots sidan så testa testa testa alla modeller du kan!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp