Ny Snowboard One Magtek

adiel

Ny medlem
Ny Snowboard One Magtek
Hej!

Jag tänkte försöka fynda en ny snowboard nu när säsongen är över.

Jag har fastnat för Rossignol One Magtek men vet inte riktigt hur jag får tag på den?

Någon som har nån aning om den går att få tag på? Antingen online eller i stockholmsområdet.

Tar gärna emot tips på bra bindningar till den.

Tack!

Ny Snowboard One Magtek
Hej igen!

Jag verkar ha fått tag på en 161W. Jag tänkte egentligen köra på en 159 regular. Jag kör 42/43 i storlek på boots så är egentligen inte i behov av en wide...

Midjemått på 161W är 26,6 cm och midjemått på 159 är 25,4.

Brädan jag åker på idag har midjemått på 25 cm vilket jag utan att ha provat allt för mycket olika är bra.

Hur stor skillnad gör egentligen 1 cm i midjemått? Kommer jag ångra mig om jag köper denna eller borde jag ha is i magen och leta vidare? Vad säger ni?

Senast ändrad:
Ny Snowboard One Magtek
Skillnad på 1,2cm är inte jättemycket men kant till kant kommer bli långsammare dock bättre flyt i lössnö och djupare carvingsvängar utan att bootsen tar i. Beror också på vilka boots och bindningar du har till brädan kommer påverka hur den känns.

Ny Snowboard One Magtek
Kommer kännas bra mycket klumpigare. Skulle avråda dig från o köpa en wide.
Varför fastnade du för en Rossi one då?

Ny Snowboard One Magtek
Grym bräda. Köpte den förra året framförallt för att den skulle vara bra på is. Det är den! Köpte från Absolute snow och de har nu 153 cm för 169 GBP.

Ny Snowboard One Magtek
Tack för alla svar!

Jag hittade en butik i Skottland som hade den i rätt storlek så nu har jag precis fått hem den.

Ska bli väldigt spännande att testa den nästa säsong, jag funderar dock på om jag ska köpa nya bindningar också, jag tar gärna emot förslag från er där!

Jag har idag ett par burton coustom bindningar som jag känner kanske är lite för mjuka. Jag åker mest med skidåkare så mer snabbt än att åka runt och leka, finns det möjlighet till lössnö så tar jag den.

Rossignol rekommenderar sina egna bindningar Cuda V1 till brädan, någon som har provat dom? Funkar dom bra?

Tack på förhand!

Ny Snowboard One Magtek
Tror Cuda blir kanon!

Har kört två säsonger med XV-bindningarna som jag tycker är klockrena. Bra kvalite och funktion. Tror Cuda gifter sig fint med One :)

Tillbaka
Topp