Ny snowboard

AnnaAge

Ny medlem
Ny snowboard
Jag är en tjej på 18 år som har åkt en del snowboard och känner mig ganska säker i min åkning. Nu är det dags att köpa första egna brädan. Har kollat mycket på Burton Feather som verkar vara en bra bräda, men känns lite för inriktad på nybörjare. Jag åker på alla ställen, alla backar och iblend på hopp. Vill ha en bra allroundbräda alltså. Nu har jag hittat Nitro Mystique som verkar vara just en sådan bräda jag söker. Men jag vet inte så mycket om märket Nitro. Har varken hört bra eller dåligt. Någon som har erfarenhet av märket och kanske tom av Mystique?

Tacksam för svar!

http://nitrosnbrds.com/node/4267

Ny snowboard
Farligt med hur cambern är på brädorna nuförtiden. Brädan du länkar till är en Nitro-bräda, vilket är ett bra märke. Jag har jag inte provat och inte läst något om brädan du länkar till men ser att den har "gullwing camber" vilket betyder att den är som en "vanlig bräda" (sur smiley sett från sidan) i topp och tail medan den har reverse camber mellan bindningarna (glad smiley sett från sidan). Bra tanke och det funkar kanske bra, men är nog inte för alla.

Jag provade en massa av 2011'as rockerbrädor från de flesta stora tillverkare förra året och några av dom anser jag mig faktiskt kunna slänga på en brasa, skratta åt och glömma bort. Jag tror bästa är att prova olika brädor nu när "varenda bräda" är så fruktansvärt olika. Förr handlade det mest om en hård eller mjuk bräda, det är mer komplicerat nu. Förståligt är det svårt att prova ett 10-tal brädor så för att göra det enkelt. Googla lite, har brädan fått bra recensioner på flera ställen så köp den. Det är enkelt att sälja en bräda begagnat även om det ger lite pengaförlust.

Mvh
Peter

Tillbaka
Topp