Ny snowboard

ling

Ny medlem
Ny snowboard
Hej,

Jag är vilse i snowboard djungeln.
Är på jakt efter en ny bräda för säsongen men vet inte vilka modeller som skulle passa mej och min åkning.
Idag har jag en GNU Carbon Credit 165W och har väl varit ganska nöjd med dess egenskaper men har väl ändrat min åkning lite.

Det jag gillar mest och vill utveckla är typ flattricks, lite hopp och lite rails annars är det offpist som gäller.
Finns det någon schysst bräda med dessa egenskaper? Jag upplever att min GNU är alldeles för hård för att kunna pressa däremot så funkar den fint i puder.

Fakta:
198 cm
100 kg
EU45

Ny snowboard
kolla in libtechs brädor! http://www.lib-tech.com/snowboards/

Dom är alla fungerar för puder samt park eller pist!

Jag har en skate banana som jag är helnöjd med, den har rocker som ger sjukt bra flyt i puder men problemet med rocker brädor är att dom tappar lätt skär: det löstes med magnetraction som skär ner skönt i snön.
Jag har tagit upp min 152cm i 97kmh och då kändes den knappt instabil, likväl har jag åkt i 1 meter ny fluffig pudersnö och jag sjönk inget alls!
I parken är den som en skateboard (varav namnet) poppig och lekfull, rätt mjuk också
Kan tillägga att kombinationen rocker och magnetraction har förändrat mitt åksätt helt då jag numera bara carvar och kör på skär oavsett hur brant backen är, kommer aldrig byta ifrån detta vinnande koncept

Jag är 182 och väger 66kg, den känns lite lite liten så jag hade nog köpt en runt 160 i dagsläget men jag köpte min för fem år sen (har fortfarande inte slipat kanterna, kanske är dags för börjat blivit nervös nu på ispartier i 80kmh+ vilket jag inte varit innan; åter igen: magnetraction är guld!)

Tillbaka
Topp