Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Nya allmountainskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1219408" data-attributes="member: 138899"><p>Exakt och därför jag rekommenderar att inte gå bananas och köpa för styva och långa skidor. Längden är egentligen oväsentlig då vikten är det viktiga. </p><p>Jag själv är drygt 190cm och klasar mig som en avancerad åkare skulle jag basera mina skidval på kroppslängd så skulle jag knappt kunna köpa några skidor.</p><p>Mina ”dayli driver” AM pist skidor är 175 cm (17cm kortare än jag)</p><p>Friåkningslaggen jag trivs bäst med är 115cm och 181 cm långa. GS laggen däremot 187cm.</p><p>Allt inde längder jag gillar för ändamålet.</p><p>En för lång skida anpassad för pist för en lätt åkare blir trögåkta och man får inte ut prestandan från skidorna.</p><p>Den korta kolfiberförstärkta mindbender 90C tror jag är ett betydligt bättre val. Bättre att man lär sig och blir så bra att man når skidans prestandagräns än att stångas med en allt för styv skida som man inte kan uppleva det som alla, de oftast mycket duktiga åkare, anger som dess fördelar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1219408, member: 138899"] Exakt och därför jag rekommenderar att inte gå bananas och köpa för styva och långa skidor. Längden är egentligen oväsentlig då vikten är det viktiga. Jag själv är drygt 190cm och klasar mig som en avancerad åkare skulle jag basera mina skidval på kroppslängd så skulle jag knappt kunna köpa några skidor. Mina ”dayli driver” AM pist skidor är 175 cm (17cm kortare än jag) Friåkningslaggen jag trivs bäst med är 115cm och 181 cm långa. GS laggen däremot 187cm. Allt inde längder jag gillar för ändamålet. En för lång skida anpassad för pist för en lätt åkare blir trögåkta och man får inte ut prestandan från skidorna. Den korta kolfiberförstärkta mindbender 90C tror jag är ett betydligt bättre val. Bättre att man lär sig och blir så bra att man når skidans prestandagräns än att stångas med en allt för styv skida som man inte kan uppleva det som alla, de oftast mycket duktiga åkare, anger som dess fördelar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Nya allmountainskidor
Tillbaka
Topp