nya allroundskidor

EricG

Medlem
nya allroundskidor
ska iväg till alperna tre mån i vinter å ska köpa nya lagg. vill ha ett par lite fetare än mina monster75 nu och vet inte riktigt va jag ska köpa. har kollat lite på völkl karma och rossignol scratch bc. vill ha ngt som flyter bra i pudret men ändå carvar bra i pisten. tar även luft en hel del men de blir isf i offpisten å inte i parken. så vad säger ni gott folk? erfarenheter av skidor med midja på mellan 85-95 vore najs. väger in på 83 kilo å åker fort å aggresivt så de får inte vara för mjuka. ge mig nu lite tips så jag inte gör bort mig helt...:)

nya allroundskidor
Karma är goa, men blir riktiga pråmar i pist. men du jag ska byta ner mig, var dina monster 75:or bra?? jag e ganska liten och åker kanske 50% 50% offpist och i pist, vad tycker du??

nya allroundskidor
HEAD Mojo är bra både i pisten och i pudret, funkar även galant för små BC luftturer.. Har inte testat den fetaste Mojon, den utan twintip, men den är nog riktigt bra. De är dessutom riktigt snygga.
Lycka till med köpet. Tja!

nya allroundskidor
Scrach BC är det du söker jag lovar. Mojon är typ tung och stenhåd och karman tycker jag är skitkvallitet på, En kompis köpte ett par karma och hoppade två hopp med dem i det andra slog han ihop skidorna så att stålkanten trycktes in i skidan.

nya allroundskidor
Kan bara varmt rekomendera Scratch BC, köpte ett par förra vintern i Kanada och har åkt allt ifrån stenhård is till närmast bottenlös puderpå dem utan att tänka en tanka på att jag skulle haft andra skidor då eller där. Jag är helnöjd.

Dä e bar å köp!

nya allroundskidor
tack för alla tips! synd bara att de kom ett knappt år försent..:) köpte ett par karma föresten. funkade grymt bra i pisten, men var alldeles för korta och smala i offpisten..till vintern blir det ett par mantra i 191...:)

nya allroundskidor
Hehe, om det inte hade varit så att tråden var ur tiden, så hade jag rekomenderat Mantran, den kommer du nog inte spotta på i offpisten... ;-) Du kommer ha många roliga stunder med dina 191:er...

Tillbaka
Topp