Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya flight deck immar igen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 1079515" data-attributes="member: 53337"><p>På insidan på alla nya oakley goggles ligger något som kallas för en "F3 anti fog behandling" detta är en sorts spray som man lägger på linsen för att förebygga imma från insidan.</p><p></p><p>Om man torkar på insdan av gogglesen så kan man förstöra behandlingen, och då även ta bort imskyddet så att de sedan immar igen lättare än när de är nya.</p><p></p><p>Därför är det skitviktigt att ALDRIG torka på insidan av goggles, då förstör man imskyddet och garantin täcker inte den skadan.</p><p></p><p>Så som jag ser det kan det vara två orsaker till ditt problem.</p><p></p><p>1. Att någon i butiken torkat dem på insidan vid test, och på så vis förstört imskyddet. När du sedan köpte dem så var de inte i orginalskick så som oakley levererar dem ur butik och detta är något du får ta upp med butiken du köpte dem av. Man kan ju likna det mot att köpa repade skidor någon kört ut på en grusparkering med.</p><p></p><p>2. Andra orsaken jag ser är att dem är fuktiga. Linsen suger åt sig vatten för att förebygga imma. Så när dem väl immat igen är det sjukt viktigt att låta dem torka ut helt innan du använder dem igen. Du kan se linsen som en disksvamp som bara har en viss uppsugningsförmåga innan den inte kan ta in mera vatten, och när gränsen är nådd kommer imman. Därför måste den vara helt torr innan man använder den igen för att vara tillbaka i full funktion och förebyggande av imma.</p><p></p><p>Så min rekomendation är att du först luftar ur dem ordentligt, lägg dem nära ett element (inte rakt ovanpå) så att eventuell fukt torkar upp, och sedan provar du igen. Om dem fortfarande immar och du vet med dig till 100% att du aldrig rört insidan av linsen tycker jag du tar med dem tillbaka till butiken, och ta med kvitto också. Förklara vad jag skrivit här så får butiken ta ställning till hur dem vill hantera reklamationen.</p><p></p><p>/Jesper (arbetar på oakley med produktrelaterade frågor)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 1079515, member: 53337"] På insidan på alla nya oakley goggles ligger något som kallas för en "F3 anti fog behandling" detta är en sorts spray som man lägger på linsen för att förebygga imma från insidan. Om man torkar på insdan av gogglesen så kan man förstöra behandlingen, och då även ta bort imskyddet så att de sedan immar igen lättare än när de är nya. Därför är det skitviktigt att ALDRIG torka på insidan av goggles, då förstör man imskyddet och garantin täcker inte den skadan. Så som jag ser det kan det vara två orsaker till ditt problem. 1. Att någon i butiken torkat dem på insidan vid test, och på så vis förstört imskyddet. När du sedan köpte dem så var de inte i orginalskick så som oakley levererar dem ur butik och detta är något du får ta upp med butiken du köpte dem av. Man kan ju likna det mot att köpa repade skidor någon kört ut på en grusparkering med. 2. Andra orsaken jag ser är att dem är fuktiga. Linsen suger åt sig vatten för att förebygga imma. Så när dem väl immat igen är det sjukt viktigt att låta dem torka ut helt innan du använder dem igen. Du kan se linsen som en disksvamp som bara har en viss uppsugningsförmåga innan den inte kan ta in mera vatten, och när gränsen är nådd kommer imman. Därför måste den vara helt torr innan man använder den igen för att vara tillbaka i full funktion och förebyggande av imma. Så min rekomendation är att du först luftar ur dem ordentligt, lägg dem nära ett element (inte rakt ovanpå) så att eventuell fukt torkar upp, och sedan provar du igen. Om dem fortfarande immar och du vet med dig till 100% att du aldrig rört insidan av linsen tycker jag du tar med dem tillbaka till butiken, och ta med kvitto också. Förklara vad jag skrivit här så får butiken ta ställning till hur dem vill hantera reklamationen. /Jesper (arbetar på oakley med produktrelaterade frågor) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya flight deck immar igen!
Tillbaka
Topp